همشهری آنلاین: بر اساس گزارش بانک مرکزی، به جز لبنیات و گوشت مرغ، همه اقلام قیمت‌شان افزایش یافته است. همچنین قیمت تخم‌مرغ در این هفته نسبت به هفته قبل بیشترین افزایش و به میزان 21.5 درصد رشد یافته است.

خرید و فروشگاه

به گزارش خبرنگار ایسنا، خلاصه نتایج گزارش هفتگی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به نهم مهر ماه امسال نشان می‌دهد از 11 قلم کالای مورد بررسی تخم‌مرغ بیشترین افزایش قیمت را نسبت به هفته قبل از این بررسی داشته است.

 بر این اساس، در حالی که قیمت تخم‌مرغ، میوه‌های تازه، گوشت قرمز، حبوبات، روغن نباتی، سبزی‌های تازه، چای و برنج در هفته منتهی به نهم مهر ماه نسبت به هفته ماقبل خود به ترتیب 21.5 درصد، 4.3 درصد، 1.4 درصد، 0.8 درصد ، 0.7 درصد، 0.3 درصد، 0.1 درصد و 0.1 درصد رشد داشته‌اند، قیمت گوشت مرغ به عنوان تنها قلمی که روند قیمت‌ آن نزولی بوده، به میزان 3.1 درصد کاهش یافته است.  لبنیات و قند و شکر نیز قیمت ثابتی داشته‌اند.

 براین اساس، این روند در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل نیز تقریبا به همین شکل است و به جز لبنیات و گوشت مرغ، بقیه اقلام روند صعودی‌ داشته‌اند.

 در مورد قیمت تخم‌مرغ که در هفته منتهی به نهم مهرماه نسبت به هفته مشابه ماه قبل نیز 13.8 درصد رشد داشته، می‌توان به رقم سه هزار و 209 تومان در سطح شهر اشاره کرد که این رقم طبق محاسبات بانک مرکزی کشور اعلام شده است.

 طبق این گزارش، قیمت هر شانه تخم‌مرغ حدود دو کیلوگرم در سطح شهر، در هفته قبل از این بررسی دو هزار و 642 تومان و در هفته مشابه ماه قبل نیز دو هزار و 820 تومان بود.

 در میادین شهرداری نیز قیمت هر شانه تخم‌مرغ دو هزار و 800 تا سه هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 117816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز