رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد: اگر اقتصادهای بزرگ از جنگ جهانی ارزی پیشگیری نکنند، بحران اقتصادی جدیدی رخ‌خواهد داد.

Dominique Strauss-Kahn

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، دومینیک استراس کان، رئیس صندق بین‌المللی پول (IMF) در سخنرانی خود در یک کنفرانس اقتصادی در شهر یالتا در سواحل دریای سیاه گفت: یک بهبود اقتصادی جهانی در جریان بود حتی اگر این بهبود را بسیار نامتعادل بدانیم.

وی مدعی شد: ما در جلوگیری از وقوع یک بحران بزرگ‌تر در نتیجه هماهنگی اقتصادی به‌ویژه سیاست پولی و محرک‌های مالیاتی موفق بودیم، اما امروز، کاهش میل به توافق و همکاری، تهدید دیگری است و ما اکنون در جهان امکان شروع جنگ ارزی را شاهد هستیم.

نگرانی از تشدید بحران اقتصادی اروپا

در همین حال، جوزف استیگلیتز اقتصاد دان سابق بانک جهانی و برنده جایزه نوبل اقتصاد، پیش‌بینی کرد که برنامه ریاضت اقتصادی عامل یک بحران جدید در اروپاست. وی نسبت به تاثیرات منفی ادامه اجرای برنامه‌های ریاضت اقتصادی در اروپا هشدار داد و گفت: اجرای برنامه ریاضت اقتصادی موجب وقوع بحران و رکود جدید در اروپا خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، جوزف استیگلیتز تاکید کرد آینده یورو در هاله‌ای از ابهام است و بحران مالی و اقتصادی هم‌اکنون اسپانیا و ایرلند را به‌شدت تهدید می‌کند.

کد خبر 117551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز