با وجود رکوردشکنی طلا در بازار‌های جهانی در روز جمعه، شنبه قیمت طلا در بازارهای داخلی ثابت ماند.

قیمت سکه بهار آزادی دیروز نوسان اندکی داشت و سکه طرح قدیم با حدود2 هزار تومان کاهش قیمت مواجه شد.دلار هم دیروز در بازار آزاد تا 1090 تومان و یورو 1530 تومان فروخته ‌شد. نرخنامه بانک مرکزی نیز قیمت دلار را 1043 تومان و یورو را 1454 تومان اعلام کرد. از سوی دیگر صرافی‌های بازار دیروز مجاز شدند که هر دلار را 1050 تومان عرضه کنند.

عرضه دلار به افراد عادی بازهم محدود‌تر می‌شود

مدیر صرافی بانک ملی از ارائه درخواستی به رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر فروش دلار در فرودگاه‌ها در قبال ارائه بلیت و گذرنامه و فروش دلار به صرافی‌ها با قیمت 1045 تومان و مردم عادی با قیمت 1050 تومان خبر داد و گفت: هم‌اکنون افرادی در صف‌ها می‌ایستند که دلال هستند و اصلاً فروش دلار در قبال ارائه کارت ملی صحیح نیست.

به گزارش فارس اسد‌الله اسدپور از فروش 20 میلیون دلار تا ساعت 12 بعد ازظهر دیروز به صرافی‌ها و اشخاص حقیقی دارای مدارک معتبر خبر داد و گفت: صرافی بانک ملی به تمام صرافی‌های تهران و شهرستان‌ها دلار می‌فروشد. مدیر صرافی بانک ملی تاکید کرد: کسانی که احتیاج ندارند نباید در صف خرید دلار بایستند زیرا پول رایج کشور ریال است و برای سبزی خریدن و مصارف روزانه نیازی به دلار نیست و این ارز در این موارد کاربرد ندارد.

خبر دیگر اینکه هرچند برخی از صرافی‌ها کماکان تنها به مشاهده کارت ملی و سایر مدارک شناسایی خریداران اکتفا می‌کنند اما برخی صرافی‌های خیابان فردوسی تهران از دیروز با قید این شرط که فروش دلار تنها در قبال ارائه بلیت و پاسپورت به اشخاص حقیقی صورت خواهد گرفت اقدام به فروش دلار حداکثر تا 2000 دلار کردند.مهر گزارش داد: مردم بدون توجه به توصیه‌های بانک مرکزی با توجه به اینکه قیمت‌ها کاهش خواهد یافت، هرروز برای خرید دلار در مقابل صرافی‌ها به صف می‌ایستند.

کد خبر 118531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز