همشهری آنلاین: ساکنان دو روستای چین شاهد سقوط قطعاتی از راکت پرتاب ماهگردی بودند که ماموریت آن از روز جمعه به سوی کره ماه آغاز شده است

باران قطعات فضایی در چین

مقامات چینی هرگز در برابر خرابکاری‌هایی که منجر به افزوده شدن مقادیر زیادی زباله فضایی به مدار زمین شده است، معذرت خواهی نکرده و یا هیچ اقدامی جهت جبران این خرابکاری‌ها انجام نداده‌‌اند.

اما ظاهرا زمان آن رسیده که این مقامات فضایی و دولتی زبان باز کرده و از شهروندان خود به خاطر بمباران زباله‌های فضایی دو روستا در چین عذرخواهی کنند زیرا ساکنان دو روستای مجزا در جینگژی چین شب سوم اکتبر 2010 در اثر سقوط بخش‌هایی از راکت پرتاب ماهگرد جدید این کشور، چانگ-ای 2 در اطراف روستا از خواب پریدند.

زباله های فضایی در چین

به گزارش خبرگزاری مهر، شدت برخورد این قطعات با زمین به اندازه‌ای بوده که روستاییان با ترس احتمال آغاز یک زمین لرزه از خواب پریده و به فضای آزاد هجوم بردند و پس از جستجو موفق به یافتن قطعاتی از راکت پرتاب چانگ- ای که روز جمعه گذشته به مدار زمین پرتاب شده بود شدند.

خوشبختانه قطعات راکت در مناطق باز سقوط کرد و منجر به خسارات مالی یا جانی، اما با در نظر گرفتن میزان زباله‌های فضایی که چین وارد مدار زمین کرده، تصور اینکه روزی مقادیری از این زباله‌ها بر سر شهرهای متراکم چینی ببارد بسیار وحشتناک خواهد بود.

زباله های فضایی در چین

صرف نظر از سقوط قطعاتی از راکت چانگ-ای در میان مناطق روستایی می‌توان گفت که پرتاب این ماهگرد برای چین موفقیتی فراتر از تصور به شمار می‌رود. این مدارگر دومین ماموریت اکتشافی ماه چین است و به مدت 6 ماه به اکتشاف و جستجوی مناطق مناسب فرود فضاپیماها در ماموریت‌های آینده انسان به کره ماه خواهد پرداخت.

 

کد خبر 117733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز