مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی آلمان در نهایت محل آرامگاه ابدی ماهواره Rosat را که طی چند روز گذشته از اتمسفر زمین عبور کرده و در محلی نامشخص به زمین سقوط کرده بود، خلیج بنگال اعلام کرد

ماهواره Rosat آلمان

شاید تعیین موقعیت نهایی ماهواره آلمانها به این نشانه باشد که احتمال سقوط تمامی ماهواره‌های خارج از کنترل آینده در میان آب‌های اقیانوس‌ها و دریاها بسیار زیاد است.

مقامات آلمانی اعلام کردند ماهواره Rosat در ساعت 01:50 بامداد روز یکشنبه وارد اتمسفر زمین شد، در حالی که حین عبور از میان نیروهای ویرانگر اتمسفر در حدود 1.6 تن (حجمی در حدود نیمی از جرم ماهواره) از قطعات ماهواره جان سالم به در بردند.

احتمال اینکه تمامی قطعات ماهواره در میان اقیانوس سقوط کنند بسیار بالا بود اما از آنجایی که دو شهر بسیار پر جمعیت چین در مسیر حرکت ماهواره قرار داشتند، نگرانی‌هایی درباره احتمال برخورد قطعات ماهواره با این دو شهر به وجود آمده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، با این همه در نهایت آژانس فضایی آلمان آرامگاه ابدی این ماهواره را که در سال 1990 به منظور اکتشاف آسمان‌ها تحت پرتو ایکس به فضا پرتاب شده بود، نقطه‌ای در خلیج بنگال اعلام کرد. در بیانیه آژانس فضایی آلمان آمده است:

"ماهواره Rosat آلمان در تاریخ 23 اکتبر 2011 و راس ساعت 3:50 دقیقه به وقت شرقی اروپا بر فراز خلیج بنگال وارد اتمسفر زمین شده و از آن عبور کرد. تعیین زمان و موقعیت سقوط ماهواره بر اساس ارزیابی داده‌های به دست آمده از سازمان‌های کشورهای دیگر از قبیل آمریکا بوده است.

با سقوط این ماهواره به زمین یکی از موفق‌ترین ماموریت‌های علمی فضایی آلمانی به پایان خود رسید. حضور و مشارکت تمامی افردی که در این پروژه فعالیت داشته‌اند به همراه همکاران داخلی و بین المللی بسیار قابل توجه و شایسته بالاترین قدرانی‌ها است."

کد خبر 149682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز