همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله به زودی در نشستی خبری عوامل پشت پرده شاهدان دروغین دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان را افشا خواهد کرد

سیدحسن نصرالله

به گزارش واحد مرکزی خبر، منابع نزدیک به حزب الله گفتند: این نشست در آینده نزدیک برگزار می‌شود و دبیرکل حزب الله لبنان، اسامی کسانی را که شاهدان دروغین را ساختند، فاش خواهد کرد.

این منابع گفتند: حزب الله در ارتباط با قضیه دادگاه بین‌المللی و حکم اولیه آن و پرونده شاهدان دروغین و بند حمایت مالی از دادگاه در بودجه سال 2011 دولت لبنان می‌خواهد وارد مرحله جدیدی شود.

جمیل السید رئیس سابق امنیت عمومی، ریمون عازار رئیس سابق سرویس‌های اطلاعاتی ارتش لبنان، علی الحاج فرمانده سابق نیروهای امنیت داخلی و مصطفی حمدان رئیس گارد ریاست جمهوری لبنان چهار افسر بازداشت شده به وسیله این دادگاه بودند که از سپتامبر 2005 در زندان رومیه در شمال شرق بیروت به سر بردند و سرانجام پس از 45 ماه بازداشت، سال گذشته آزاد شدند.

این چهار تن در حالی در آگوست 2005 به دستور «دتلف مهلیس» قاضی آلمانی پرونده ترور رفیق حریری بازداشت شدند که مبنای اتهامی آنها شهادت شاهدان ساختگی و دروغین از جمله زهیر صدیق (مشهور به شاه کلید پرونده ترور حریری) بود که حتی در همان سال بسیاری از وکلای مدافع و حتی قضات تحقیق پرونده در صحت و سقم شهادت وی به طور جدی تردید کرده بودند، امری که پس از گذشت حدود چهار سال به اثبات رسید.

حزب‌الله لبنان بارها خواستار مجازات شاهدان دروغین و کسانی که آنها را ساخته و پرداخته کرده‌اند شده است.

دادگاه قضایی سوریه یکشنبه گذشته قرار بازداشت 33 نفر از شخصیت‌های لبنانی، عربی و بین‌المللی را که متهم به حمایت از شاهدان دروغین هستند، صادر کرد.

کد خبر 117672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز