همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و سوریه نزدیکی تهران و دمشق را در تثبیت امنیت، صلح و ثبات منطقه‌ای تاثیر گذار و تعیین کننده دانستند

دیدار روسای جمهور ایران و سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد و  بشار اسد همچنین با بررسی راه های تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور، بر ضرورت افزایش هر چه بیشتر همکاریهای اقتصادی و تجاری هماهنگ با روابط سیاسی تاکید کردند.

دکتر احمدی نژاد در دیدار بشار اسد رییس جمهور سوریه با اشاره به سیر حوادث و تحولات منطقه تصریح کرد : مواضع دو کشور در مقایسه با سالهای گذشته تقویت و تثبیت شده است.

وی با اشاره به اینکه چهره آمریکا در هم شکسته و رژیم صهیونیستی رسوا شده است ، اظهار داشت : شرایط کنونی منطقه در مسیر منافع ملت های منطقه در حال تغییر است .

رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه در منطقه گفت: کشورهای منطقه با تشکیل همکاری های چند جانبه می توانند قدرتمندترین فعالیت اقتصادی را تشکیل دهند و این همکاری ها نه تنها به لحاظ اقتصادی بلکه به لحاظ سیاسی و امنیتی به نفع ملت های منطقه است.

وی همچنین با اشاره به اوضاع عراق ، لبنان و فلسطین اظهار داشت : نگاه کلان دو کشور نسبت به کشورها و ملت های منطقه، مقاومت و تقویت همکاری های اقتصادی می تواند به نفع ملت های منطقه باشد .

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : تقویت جبهه مقاومت نه تنها موجب پیوستن سایر کشورها و ملت ها به این جبهه خواهد شد بلکه زمینه تحکیم و تثبیت صلح را در منطقه فراهم می کند.

بشار اسد رییس جمهور سوریه نیز در این دیدار روابط دو کشور را عمیق و ریشه ای دانست و گفت :اگر چه گامهای مهمی در جهت ارتقاء مناسبات دو کشور برداشته شده است ولی ظرفیت های فراوانی وجود دارد که می توان از آن به نفع دو ملت و منطقه استفاده کرد .

وی همچنین اهمیت امضای توافقنامه های چند جانبه بین کشورهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: وجود چنین توافقنامه هایی از لحاظ اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی به نفع منطقه است .

بشار اسد با اشاره به موضوع صلح فلسطین خاطر نشان کرد: در روند صلح فلسطین هیچ تغییری ایجاد نشده است و این مذاکرات هدفی جز حمایت از اوباما در داخل آمریکا دنبال نمی کند.

وی اشراف و تسلط ایران و سوریه نسبت به اوضاع منطقه را با اهمیت خواند و تصریح کرد: همکاری و رایزنی های مستمر و نزدیک دو کشور به نفع مقاومت و صلح و امنیت منطقه است.

استقبال رسمی دکتر احمدی نژاد از بشار اسد

آیین استقبال رسمی از بشار اسد رییس جمهور سوریه، با حضور دکتر احمدی نژاد در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر روزشنبه همتای سوری خود را به طور رسمی مورد استقبال قرار داد. در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و سوریه، روسای جمهور دو کشور هیات‌های عالی رتبه را به یکدیگر معرفی کردند.

کد خبر 117419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز