چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری با بیان اینکه جهان نیازمند نظم جدیدی است، گفت: جهان نیازمند مدیریت و نظم مبتنی بر عدالت، عشق و احترام است.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران در سخنانی اظهار داشت: انسان موجودی جهانی است و ارزش‌ها و کمال انسانی در ارتباط با دیگران معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

وی افزود: انسان‌ها برای پیشرفت، تکامل و شکوفا شدن انسانیت در وجود خود نیازمند به دیگران هستند.

وی تاکید کرد که مرزهای سیاسی و جغرافیایی در واقع برای شناسایی است و هیچ ملت و فردی بدون ارتباط با دیگران قادر به ادامه حیات، کمال و پیشرفت نخواهد بود.

رییس‌جمهوری اساس پیشرفت انسانی را در ارتباطات و تعامل سازنده با دیگران دانست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: انسان‌ها و ملت‌ها در بخش‌های گوناگون باید با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند و دانش و تجربیات خود را مبادله و در مسیر پیشرفت و کمال یکدیگر را یاری کنند.

احمدی‌نژاد همچنین اضافه کرد: هیچ ملت و فردی نمی‌تواند به تنهایی ادامه حیات دهد یا قله‌های پیشرفت را فتح کند بنابراین برگزاری نمایشگاه‌ها، مبادلات، رفت و آمدها و قراردادها در مسیر نیازها و بستر شکوفایی کمال ملت‌ها و انسان‌ها و همه به آن نیاز دارند.

رییس‌جمهوری افزود: هیچ ملت و فردی نمی‌تواند بگوید که محور عالم است و به کسی نیاز ندارد و دیگران به او نیاز دارند همه به هم نیاز داریم.

وی ادامه داد: همه باید یار و کمک کار هم برای پیشرفت کشور باشیم.

احمدی‌نژاد تعامل، ارتباط و همکاری را نیازمند نظم و قانون دانست و تصریح کرد: حتما ما نیازمند نظم و مدیریت فراگیر در عرصه جهانی هستیم.

وی تاکید کرد: اگر نظم واحدی در جهان حاکم نباشد ممکن است این تعامل به تقابل و رقابت و رقابت‌های شکننده درگیری‌ها و کینه‌ورزی‌ها بیانجامد.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ما نیازمند مدیریت جهان هستیم که ارتباط بین ملت‌ها و انسان‌ها را تنظیم کند، افزود: اگر چنین نباشد تلاش‌ها و فعالیت‌ها ممکن است به بیراهه رفته و نقطه مقابل تکامل و پیشرفت جوامع قرار گیرد.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که این جنگ‌ها و تجاوزگری‌های امروز حاصل چیست؟ افزود: هم‌اکنون این سوال مطرح است که پایه مدیریت و نظم چیست؟

وی افزود: اعتقاد ما این است که نظم مدیریتی که باید ارتباط بین مدیریت و افراد را تنظیم کند باید بر اساس عدالت، احترام و عشق به انسان‌ها باشد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر نظمی در دنیا پیدا شد که مبتنی بر عدالت نبود و حاصل یکجانبه‌گرایی و فاصله بین کشورهای شمال و جنوب بود موجب اختلاف بین دولت‌ها و ملت‌ها خواهد شد.

رییس‌جمهوری همچنین اضافه کرد: اگر نظم حاکم بر جهان مبتنی بر احترام و عشق به انسان‌ها نباشد حتما عده‌ای پیدا می‌شوند که برای منفعت و سود بیشتر دست به تخلفات و فریب‌کاری و زورگویی گسترده می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شکی نیست که بسیاری از تجاوزگری‌ها و مسابقات تسلیحاتی برای برتری‌جویی، سود مادی، تسخیر بازارها و چپاول منابع‌ و دستاوردهای ملت‌ها است.

وی تاکید کرد: کسانی که از وضعیت ناعادلانه موجود منتفع می‌شوند به راحتی تن به مدیریت عادلانه نخواهند داد.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: همه دولت‌ها و ملت‌های مستقل باید حاکمیت این مدیریت را مطالبه کنند و دست در دست هم برای تحقق این نوع مدیریت تلاش کنند.

احمدی‌نژاد ارتباطات اقتصادی، برگزاری نمایشگاه‌ها و معاهدات را گامی برای تحقق این آرزو و هدف ارزشمند دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز همه احساس می‌کنیم وضع و نظم موجود قادر به ادامه حیات و مدیریت جهانی نیست و نیازمند نظم جدیدی هستیم.

احمدی‌نژاد با تاکید به برگزاری دهمین نمایشگاه صنعت تهران اظهار داشت: اگر نگاه ما مناسبات انسانی باشد این نمایشگاه موجب تقویت همکاری‌ها، دوستی‌ها و ارتباطات عادلانه و سرشار از محبت ملت‌ها می‌شود.

رییس‌جمهوری اظهار امیدواری کرد: با جهش و جوششی که در دنیا پیدا شده و تغییری که در دیدگاه ملت‌ها، اندیشمندان، سیاستمداران، بازرگانان و اهالی فرهنگ ایجاد شده شاهد باشیم که هر چه سریع‌تر جهان به نظم پایدار و عادلانه و دوستانه دست یابد.

احمدی‌نژاد با قدردانی از برگزارکنندگان دهمین نمایشگاه صنعت تهران از آنان خواست که نگاه به تعاملات اقتصادی، ظرفیت سازی برای همکاری‌های اقتصادی، قراردادها و توافق‌های اقتصادی در جهت بسط دوستی، صلح، برادری، عدالت و امنیت باشد.

کد خبر 117757
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز