گروه شهری: بزرگراه آسیا به طول 6/6 کیلومتر از ضلع شرقی پارک ارم، اتوبان تهران- کرج به صورت شمالی جنوبی آغاز شده و پس از عبور از تقاطعات غیرهمسطح فردوس، رسالت، آیت ا... کاشانی، لاله، همت، آبشناسان به تقاطع هم سطح حصارک می‌رسد.

به گفته نصرآزادانی مدیر‌عامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران،‌ این بزرگراه که عملیات اجرایی آن از تاریخ اول مرداد ماه سال 85 آغاز شده و قرار است ظرف مدت دو سال به پایان برسد، هم اکنون از 15 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر اینکه 21 پل می‌بایست در مسیر این بزرگراه احداث شود، مسیل «وسک» به طول 7 کیلومتر از مرکز باند رفت و برگشت بزرگراه عبور کرده و در تقاطع با شمال اتوبان تهران - کرج در کانال میان‌رود ریخته می‌شود.

نصرآزادانی گفت: این کانال از محدوده حصارک به بالا با توجه به اینکه در طرح ملی کوهسار قرار‌دارد، می‌تواند به دلیل برخورداری از چشم‌انداز‌های زیبا جزو جاذبه‌های طبیعی پارک ملی کوهسار به شمارآید.

وی درمورد معارضین ملکی و تاسیساتی ودولتی واقع در سر راه این طرح افزود:  بخشی از پارک ارم به مساحت حدود 40 هزار متر  و حدود 12 هزارمتر از اراضی متعلق به بسیج در شمال شرق تقاطع شهید همت به عنوان معارضین بزرگراه آسیا به شمار می‌رود که به نظر می‌رسد به منظور خرید این اراضی به علاوه معارضین شخصی و تاسیساتی و هزینه اجرای پروژه ، حدود 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهر تهران گفت:  بزرگراه آسیا برای سرعت 120 کیلومتر در ساعت طراحی شده که ضمن برقراری ارتباط تقریبا تمام شریانهای غربی و شمال غرب محدوده تهران ازترافیک بزرگراه شهید ستاری، اتوبان کرج، محدوده  محمدعلی جناح، و کل مسیر بزرگراه شیخ فضل‌ا... خواهد کاست.

کد خبر 11684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز