سما: توسعه و تکمیل بزرگراه امام علی (ع) به‌عنوان راه اتصال شمال به جنوب شهر تهران می تواند بخشی از کمبودهای موجود بر شبکه بزرگراهی تهران را برطرف کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، شهریار افندی‌زاده‌- مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک‌- با بیان اینکه بزرگراه امام علی(ع) درمحدوده شرقی تهران در راستای شمالی - جنوبی و حدفاصل بزرگراه  ارتش در شمال و بزرگراه دولت‌آباد در محدوده جنوب شرقی در حال احداث است، افزود: مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد که احداث و تکمیل این بزرگراه نقش بسیار مهمی در حل مشکل ترافیک شرق تهران دارد؛ به طوری که بر اساس مطالعات صورت‌گرفته عدم ساخت و تکمیل این بزرگراه به کاهش قابل‌ملاحظه سرعت حرکت وسایل نقلیه و افزایش درصد حرکات کند و بحرانی در اکثر معابر مهم شرق تهران از‌قبیل: خیابان‌های شهید مدنی،  دماوند، شهید نامجو،  نبرد،  ابوذر،  17 شهریور، 10 فروردین و بزرگراه بسیج(افسریه) تا سال 1400 خواهد انجامید.
وی ادامه داد:  در حال حاضر،  بخشی از این بزرگراه که در محدوده میانی بزرگراه‌های ارتش و رسالت قرار دارد، در تراز منهای یک احداث شده است.
همچنین در محدوده میانی بزرگراه رسالت و مسیل باختر نیز پروژه در مراحل پایانی است.
افندی‌زاده تصریح کرد: براساس مطالعه ترافیکی صورت‌گرفته بر روی بزرگراه امام علی(ع) با توجه به امتداد این بزرگراه در راستای شمالی- جنوبی و تقسیم آن بر دو بخش شمالی و جنوبی نسبت به محدوده مرکزی شهر ، مشاهده می شود که در بخش شمالی، حجم غالب در رویکرد شمال به جنوب در حدود 4500 وسیله نقلیه در ساعت در جریان است که در ساعت اوج صبح تا 45  افزایش می‌یابد.
وی افزود: این حجم از معابر موجود در محدوده که متناسب  با طراحی صورت‌گرفته، توانایی انتقال این حجم را در زمان مورد نظر در مطالعه نخواهند داشت به بزرگراه امام علی منتقل خواهد شد.
در بخش جنوبی حجم غالب در رویکرد جنوب به شمال در حدود 3000 وسیله نقلیه در ساعت جریان دارد که این حجم در ساعت اوج صبح  35  افزایش خواهد یافت.
دکتر افندی‌زاده اظهار داشت: در اکثر تقاطع‌ها حجم حرکات گردشی به‌سمت بخش مرکزی شهر در ساعات غیر اوج مناسب است؛ به‌گونه ای که در تقاطع های امام علی(ع)- سبلان ، دماوند- امام علی(ع)، پیروزی- امام علی(ع) و بزرگراه بعثت و بزرگراه آزادگان با بزرگراه امام علی(ع) در ساعات غیر‌اوج  حجم حرکات گردشی به طور متوسط در حدود 1400 وسیله نقلیه در ساعت خواهد بود.
کد خبر 11847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز