گروه شهری: مسیر دو و نیم کیلومتری بزرگراه امام علی (ع) از پل فرجام تا پل آغاز در ایام دهه فجر آماده بهره برداری خواهد شد.

افتتاح مسیر دو و نیم کیلومتری بزرگراه امام علی از پل فرجام تا پل آغاز علاوه براینکه زمینه ترمیم حدود 25 هزارمتر مساحت بافت‌های فرسوده در مناطق 4 و 8 و مسیل باختر را فراهم نموده است، سبب تسهیل و روانی ترافیک در محور بزرگراه رسالت، خیابان گلبرگ، خیابان مسیل باختر، خیابان فرجام و راه اندازی کامل ارتباطات مربوط به طول تقریبی 12 کیلومتر (رمپ و لوپ) خواهدشد.

همچنین پل آغاز به طول 200 متر به عنوان ایجادکننده شریان ارتباطی بین صیاد و خیابان 46 متری نارمک روان کننده عبور و مرور در مسیر غرب به شرق و تسهیل کننده ترافیک تقاطع گلستان و خیابان مسیل باختر است.

با افتتاح این مسیر دو ونیم کیلومتری سرعت عبور و مرور دست کم 5 کیلومتر اضافه شده و متعاقب آن ماهیانه یک میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف  سوخت و وقت مردم به وجود خواهد آمد.

هم اکنون انجام عملیات عمرانی مسیر پل فرجام تا آغاز در محدوده میدان رسالت انسداد ترافیکی را موجب شده که ازجمله آن مشکلات ترافیکی است که در گلوگاههای باریک گلبرگ و خیابان کم عرض مینو، تردد شهروندان را با مشکل مواجه ساخته است.

این در حالی است که با احداث یک لوپ در شمال شرق تقاطع رسالت- امام علی بار ترافیکی مورد اشاره به راحتی به سمت غرب شهر هدایت خواهد شد.

بنا براین گزارش، بزرگراه امام علی واقع در شرق تهران یکی از طولانی‌ترین بزرگراه های شمالی جنوبی تهران است که از منطقه یک شروع و به طول تقریبی 22 کیلومتر پس از عبور از مناطق 4، 7، 8 ،  15 و20 به بزرگراه آزادگان متصل می‌شود.

این بزرگراه از 20 تقاطع غیر هم سطح در بزرگراه های صدر، همت، رسالت، آغاز، آهنگ، بعثت و غیره تشکیل شده و در انتها  با اتصال به کمربندی جنوب تهران تکمیل رینگ اصلی کلان شهر تهران را موجب خواهد شد که علاوه بر کاهش ترافیک، تأثیرات زیست محیطی به سزایی نیز به دنبال خواهدداشت.

بر اساس این گزارش، به زودی بخش دیگری از پروژه ساماندهی سه راه نعمت‌آباد مسیر شمال به جنوب یافت آباد به سمت اتوبان قم با هزینه ای معادل 6 میلیارد تومان آماده بهره برداری خواهد شد.

متعاقب این افتتاح، کلیه کسانی که قصد حرکت از یافت‌آباد به سمت قم رادارند می توانند به راحتی بدون مواجهه با چراغ قرمز وبا سرعت 110 کیلومتر به سمت قم حرکت کنند.

این گزارش می افزاید: سه راه نعمت‌آباد میدان جهاد یکی از مهمترین توزیع‌کننده‌های ترافیک در جنوب تهران است. این میدان توزیع کننده ترافیک ورودی به پایتخت در دو محور شرق و غرب است.

با احداث بزرگراه شهید کاظمی ارتباط بین میدان جهاد و سه راه نعمت آباد تامین و متعاقب آن میدان جهاد از حالت سه راه به چهارراه بدون چراغ قرمز تبدیل می شود و بدین ترتیب ترافیک شمال و جنوب تهران از طریق نواب و جوانه به سه راه نعمت آباد و در مسیر بزرگراه شهید کاظمی با تقاطعات غیرهم‌سطح به اتوبان قم متصل می شود.

با احداث بزرگراه شهید کاظمی حد فاصل سه راه نعمت آباد و میدان جهاد ارتباطات بین بزرگراهی داخل شهری ازجمله نواب ، یادگار امام، آیت الله‌سعیدی با رینگ بزرگراهی خارج شهر محقق خواهد شد.

کد خبر 13033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز