گروه شهری: بزرگراه امام علی(ع) حد فاصل خیابان فرجام تا پل آغاز به طول 5/2 کیلومتر در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علی معدنی مدیر نظارت پروژه‌های سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: بزرگراه امام علی جز رینگ شمالی – جنوبی تهران و در داخل شهر واقع شده است که پس از بهره‌برداری کامل از آن امکان ارتباط شمالی‌ترین نقطه شهر در شرق تهران را به بزرگراه آزادگان مقدور می‌سازد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون در حدود 10 کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: این بزرگراه پس از اجرای کامل از مناطق 4، 8، 13، 14 و 15 می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین رینگ‌های داخل شهر محسوب خواهد شد.

معدنی طول بزرگراه را در صورت پایان 22 کیلومتر دانست و گفت: هم‌اکنون موفق شدیم که 5/2 کیلومتر از این بزرگراه را آماده بهره‌برداری کنیم.مدیر نظارت پروژه‌های شهرداری تهران با اعلام این‌که این بزرگراه در حدود 22 تقاطع پرترافیک شرق تهران را حذف خواهد کرد گفت: باتوجه به اقدامات فراوان 5/2 کیلومتر از بزرگراه امام علی در این مرحله افتتاح می‌شود که نقش بسزایی در کاهش ترافیک بزرگراه رسالت و خیابان فرجام خواهد داشت.

معدنی اعتبار صرف شده برای بهره‌برداری این مرحله از بزرگراه را با احتساب عملیات اجرایی و رفع معارضان ملکی و تأسیساتی بالغ بر 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همزمان با ساخت این قسمت از بزرگراه دو کانال ابراهیم‌آباد و مسیل باختر بهسازی شده است به‌طوری‌که توانایی کانال ابراهیم‌آباد و مسیل باختر برای تخلیه سیلاب‌ها 110 متر مکعب در ثانیه خواهد بود.

وی از ساخت دو کانال مسیل باختر و ابراهیم‌آباد که در مجموع بالغ بر 3/3 هزار متراست در هنگام انجام عملیات عمرانی این بزرگراه خبر داد.

معدنی گفت: بهره‌برداری از هزار متر رمپ پل گلبرگ که در ادامه بزرگراه امام علی قرار دارد، همزمان با بهره‌برداری از این پروژه آغاز می‌شود.

مدیر نظارت پروژه‌های شهرداری با اشاره به افزایش سرعت خودروهای شهروندان پس از بهره‌برداری از این پروژه اظهار داشت: با افتتاح این بخش از بزرگراه در حدود 5 کیلومتر بر سرعت خودروها افزوده خواهد شد و معادل 9/3 میلیارد تومان در ارزش زمانی شهروندان صرفه‌جویی می‌شود.

بهره‌برداری از 5/2 کیلومتر بزرگراه امام علی(ع) با سه خط رفت و سه خط برگشت و دارای عرض 5/10 متر در هفته آینده با حضور مسئولان شهرداری آغاز خواهد شد.

کد خبر 16249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز