گروه شهری: بزرگراه‌های تهران با استفاده از پیشرفته‌ترین و جدیدترین روش‌های روز دنیا که از استانداردهای پذیرفته شده بین‌المللی برخوردار است، خط‌کشی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب اظهار داشت: شیوه نوین «خط‌کشی گرم» برای نخستین‌بار در بزرگراه شهید همت به اجرا درآمده است.
به‌گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: «بازتاب نوری بالا»، مهم‌ترین ویژگی این روش نسبت به سایر شیوه‌های خط‌کشی است.
وی علاوه بر بازخورد نوری مناسب، قابل رویت بودن، کیفیت مطلوب، دوام رنگ و تأثیر در هدایت مسیر خودروها را از دیگر ویژگی‌های این روش برشمرد.
معاون شهرداری تهران در ارتباط با تأثیر خط‌کشی معابر در بهبود ترافیک تأکید کرد: یکی از نخستین اصول مهندسی ترافیک، هدایت شبکه معابر به‌منظور تردد ایمن، روان و منظم خودروهای عبوری است.
تشکری هاشمی با بیان این‌که ابعاد خط‌کشی، رنگ خط‌کشی و نحوه خط‌کشی، هریک پیام خاص خود را دارد، اضافه کرد: حرکت بین خطوط، خطر تصادفات رانندگی را به حداقل میزان ممکن کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: عدم حرکت منظم بین خطوط و تغییر مسیر ناگهانی از عمده‌ترین دلایل تصادفات رانندگی است که با ترسیم اصولی خطوط می‌توان تا میزان قابل‌توجهی از آن پیشگیری کرد.
معاون شهرداری تهران درباره تجدید خط‌کشی معابر اعلام کرد: در نیمه نخست سال‌جاری طرح کنترل خط‌کشی معابر اجرا شده که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
تشکری هاشمی ادامه داد: در قالب این طرح کیفیت خط‌کشی اغلب بزرگراه‌ها و خیابان‌ها بهبود یافته و سطح ایمنی معابر شهری افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: درصدد به‌کارگیری دستگاه‌های پیشرفته‌ای هستیم که بتواند آثار خط‌کشی‌های تکرار، زائد و موازی را محو کرده و شاهد تداوم اثرگذاری بیشتر خط‌کشی‌های جدید باشیم.
کد خبر 9867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز