همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: بزرگراه کردستان بزودی به عنوان اولین بزرگراه کشور توسط آسفالت پلیمری پوشانده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران ، مهندس مسعود نصر آزادانی افزود: مطالعات سازه ای اتوبان کردستان شروع شده و بزودی عملیات اجرایی آسفالت پلیمری این اتوبان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: هفته گذشته برای اولین بار بخشی از خیابان آیت‌الله کاشانی به وسیله آسفالت پلیمری پوشانده شد و پس از آن در برخی از معابر منطقه 5 شهرداری تهران که بر اساس طرح جهادی 137 نیاز به بازسازی داشت ازاین نوع آسفالت استفاده شد.

وی تصریح کرد: طی هفته گذشته حدود 4 هزار تن آسفالت پلیمری برای پوشاندن برخی از معابر و خیابان‌ های شهر تهران استفاده شده است.

نصر آزادانی خاطر نشان کرد: از آنجا که ضخامت آسفالت های پلیمری حدود 5/2 سانتی متر است و در واقع نصف ضخامت آسفالت‌های معمولی هزینه نهایی استفاده از آن بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر است.

وی همچنین درباره خصوصیات و مزایای آسفالت پولیمری گفت: عمر مفید این نوع آسفالت‌ها بسیار بیشتر از آسفالت‌های معمولی است و استفاده از آن صرفه اقتصادی به دنبال دارد.

 مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: از آنجا که نیروهای انسانی شهرداری تهران تا کنون تجربه استفاده از این نوع آسفالت‌ها را نداشته اند به همین دلیل برای اجرا پروژه نیاز به دقت و توجه خاصی وجود دارد و در نتیجه سرعت عمل پایین می‌آید اما به مرور زمان استفاده از آسفالت‌های پلیمری جایگزین بسیار مناسبی برای آسفالت‌های معمولی خواهند بود.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران بزودی از آسفالت‌های سرد نیز برای پوشش معابر استفاده خواهد کرد زیرا تنها از این نوع آسفالت‌ ها می ‌توان هنگام بارش باران و برف استفاده کرد و در ترمیم سریع و اوژانسی معابر از آنها بهره‌ مند شد.

کد خبر 8033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز