گروه شهری: به‌منظور تسهیل ترافیک و گسترش شبکه بزرگراهی پایتخت، بزرگراه شهید زین‌الدین، حدفاصل خیابان سراج تا فلکه چهارم تهرانپارس امروز با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار همشهری، بزرگراه شهید زین‌الدین که از بزرگراه امام علی(ع) آغاز شده و 6/5 کیلومتر طول دارد، پس از افتتاح بخش‌هایی از آن در ماه‌های گذشته، سه‌شنبه (12 دی) قسمت شرقی‌اش به بهره‌برداری می‌رسد.

هنوز بخش‌های مختلفی از این بزرگراه فعالیت عمرانی‌اش را آغاز نکرده است و به‌دلیل معارضان ملکی، امکان فعالیت در آن وجود ندارد.

برپایه این گزارش مقدار بودجه هزینه شده برای افتتاح 1550 متر این بزرگراه که سه‌شنبه به بهره‌برداری خواهد رسید، رقمی درحدود 6/5 میلیارد تومان اعلام شده است.

بزرگراه شهید زین‌الدین برای اتصال به قسمت شرقی تهران و فلکه چهارم تهرانپارس، پس از گذشت از خیابان هنگام با احداث پل روی آن به خیابان سراج خواهد رسید. که هنوز در این قسمت از بزرگراه به‌دلیل معارضان ملکی خصوصی، عملیات عمرانی آغاز نشده است.

ضلع شرقی این بزرگراه از خیابان سراج آغاز شده و پس از عبور از بزرگراه شهید باقری به فلکه چهارم تهرانپارس می‌رسد.

این گزارش همچنین می‌افزاید، عمده عملیات عمرانی این بزرگراه احداث پل روگذر بر بزرگراه شهید باقری به طول 83 متر است.

این پل دارای عرض دهنه 40 متر بوده و دارای دو دهانه 24 متر و دو دهانه 17 متر است. بزرگراه شهید زین‌الدین در ادامه بزرگراه همت و شریان ارتباطی همت به شرق تهران محسوب می‌شود.

کد خبر 12315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز