مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت با آزاد راه تهران- شمال در نیمه اول سال 86 افتتاح خواهد شد.

مهندس مسعود نصرآزادانی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت:  عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت با آزاد راه تهران- شمال با همکاری شهرداری تهران و وزارت راه و ترابری در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی افزود: به دلیل وجود معارضین ، عملیات اجرایی احداث این تقاطع آن طور که باید و شاید پیش نمی‌رود به همین دلیل رفع معارضین مهم‌ترین گام در راستای احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت با آزاد راه تهران-شمال محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه در غرب تهران، در منطقه دهکده المپیک واقع شده است و عملیات اجرایی آن شامل ساخت 9 دستگاه پل، ساخت قسمت ابتدایی مسیر آزاد راه تهران-شمال و در ادامه آن آزاد راه کمربندی غرب تهران و بزرگراه همت در محدوده تقاطع و 4 رمپ راستگرد، 4 لوپ جهتی و 4 باند توزیع است.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران هدف از اجرای این پروژه را تسهیل  و ایمن‌سازی عبور و مرور و نظم در محدوده این دو شریان مهم دانست و گفت: هزینه احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت با آزاد راه تهران-شمال حدود 5 میلیارد تومان برآورد شده است و بر اساس قرداد های منعقد شده این پروژه باید اوایل تابستان 86 به بهره برداری برسد.
 
وی در ادامه خبر داد : عملیات اجرایی پل سه راه نعمت آباد واقع در بزرگراه شهید کاظمی مشروط به رفع معارضین تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

مسعود نصرآزادانی افزود : با افتتاح این پل دسترسی مستقیم فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی امکان پذیر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به آنکه بزرگراه نور به بزرگراه شهید کاظمی تغییر نام داده است، گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگراه شهید کاظمی در 2 باند 11 متری و 2 کندرو به عرض 25.9متر ، با افتتاح پل سه راه نعمت آباد تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: این بزرگراه در حد فاصل میدان جهاد تا سه راه نعمت آباد واقع شده است.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: نقش میدان جهاد به عنوان مدخل ورودی پاییتخت از جنوب و توزیع ترافیک بزرگراه خلیج(تهران- قم) بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل بهره برداری کامل از بزرگراه شهید کاظمی اهمیت ویژه و فرا استانی دارد.

وی یاد آورشد: بزرگراه شهید کاظمی دارای 4 تقاطع غیر همسطح است که تنها عملیات اجرایی احداث تقاطع سه راه نعمت به پایان نرسیده و سایر تقاطع ها احداث شده اند.

کد خبر 11964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز