همشهری آنلاین: پروژه بزرگراه امام علی (ع) از پل فرجام تا پل آغاز و تقاطع غیر همسطح رسالت با هزینه 5/56 میلیارد تومانی با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

شهردار تهران در این مراسم گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال جاری در همه حوزه های شهری صورت گرفته، توسعه محلات در سال 86 حتما رشد جهشی خواهد داشت و قابل قیاس با سال جاری نخواهد بود.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران3 هزار و سیصد میلیارد تومان است که بررسی آن در شورای اسلامی شهر تهران آغاز شده و امیدواریم با تصویب این بودجه که نسبت به سال گذشته با رشد جهشی روبه رو بوده سال 86 را با تلاش بیشتر و اقدامات مناسب تر در همه ابعاد آغاز کنیم.

وی افزود: یکی از محورهای جدی در بودجه بحث مربوط به شورایاریها و خواسته های مردم در 137 است.شهردار تهران اعتماد و هماهنگی بین مردم و شهرداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: علیرغم به اقداماتی که در سال 85 صورت گرفته کارهای انباشته زیادی وجود دارد که مشکلاتی را ایجاد کرده اما با اعتماد و هماهنگی بین ومردم و شهرداری که از سوی شورایاریها ایجاد شده و روز به روز هم بیشتر می شود این مشکلات حل خواهد شد.

به گفته قالیباف ، توسعه شهر با رویکرد محله محوری و مشارکت مردم همراه با تفکر مسجدی و فرهنگ ایرانی محقق خواهد شد.

وی در ادامه از احداث یک پارک بزرگ در منطقه 8 خبر داد و گفت: طی جلساتی که در طرح جهادی منطقه 8 برگزار شد و با توجه به خواسته مردم این منطقه و همچنین همکاری معاونت فنی وعمرانی یک زمین هفت هکتاری برای احداث این پارک در نظر گرفته شد هم اکنون احداث این پارک در دست اجراست و در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

شهردار تهران در ادامه گفت: خوشحال هستیم که این پروژه به دست کسانی اجرا شد که تا دیروز در جبهه ها بودند و امروز در راه خدمت به مردم فعالیت می کنند.

قالیباف افزود: اگر منصفانه نگاه کنیم امروز هرچه در کشور داریم را مدیون شهدا و جانبازانی هستیم که همه چیز خود را برای انقلاب، مردم و کشور گذاشتند.

شهردار تهران در پایان گفت: صادقانه به شهروندان تهرانی می گویم که جز دغدغه شما و کار شما و توسعه شهر چیز دیگری در ذهنمان نیست و در تلاشیم تا شهری بهتر از هر روز داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: این پروژه یکی از پروژه های حائز اهمیت به لحاظ ترافیک و سرعت حرکت در شهر است که در زمان مقرر خود به بهره برداری رسید.

احمد دنیامالی افزود: بزرگراه امام علی (ع) یک محور استراتژیک و یکی از اضلاع رینگ داخلی شهر با 22 کیلومتر طول است که تا کنون 10 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و با 5/2 کیلومتری که افتتاح شد حدود 10 کیلومتر آن باقی مانده که کار آن نیز در دست اجراست.

وی در ادامه گفت: این پروژه حدود یک میلیارد تومان در سال به کاهش مصرف سوخت کمک می کند و باعث صرفه جویی 4 میلیارد تومانی در زمان و وقت شهروندان می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این بیست و سومین پروژه بزرگی است که در سال 85 در حوزه فنی و عمرانی در شهر تهران افتتاح شده است، گفت: تا پایان سال 3 پروژه مهم دیگر هم به بهره برداری خواهد رسید. این در حالی است که در سال جاری هر دو هفته یک پروژه بزرگ به بهره برداری رسیده و امیدواریم در سال آینده هرهفته شاهد افتتاح یک پروژه بزرگ باشیم.

وی با ابراز گلایه از برخی رسانه ها گفت: این پروژه باید دو روز پیش افتتاح می شد که همین باعث انتقاد برخی رسانه ها شد. آنها همچنین به این موضوع اشاره کرده بودند که بعضی مواقع پروژه های شهرداری متوقف هستند که باید بگویم کار در داخل شهر با بیابان و خارج از شهر متفاوت است و محدودیت های بسیاری در روز وجود دارد.به همین دلیل فعالیت  بیشتر پروژه ها در شب انجام می شود.

کد خبر 16732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز