همشهری آنلاین: موافقتنامه‌ساخت منطقه دوم آزاد راه تهران - شمال از طریق فاینانس خارجی بین ایران و چین امضا شد.

این موافقتنامه به امضای  محمدرضا منتظری - مجری طرح‌های ساخت و توسعه آزاد راه‌های وزارت راه و ترابری - و جو شیائو لین - مدیر عامل شرکت همکاری‌های تکنولوژیکی و اقتصادی بین‌المللی شانگهای- (‪SFECO‬) رسید.

منطقه دوم آزاد راه تهران - شمال ‪ ۲۵‬کیلومتر طول دارد و یک تونل رفت و برگشت به طول ‪ 6.5 کیلومتر نیز در این منطقه احداث خواهد شد.

مجری طرح‌های ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و ترابری در این باره به ایرنا گفت: ارزش این قرارداد همکاری ‪ ۳۲۷‬میلیون یورو است که ‪ ۸۵‬درصد این مبلغ توسط بانک چینی و ‪۱۵‬ درصد آن به عنوان پیش پرداخت از سوی ایران می‌بایست پرداخت شود.

وی، مدت اجرای منطقه دو (حدفاصل دوآب شهرستانک تا پل زنگوله) را از زمان گشایش اعتبار، سه سال و نیم ذکر کرد.

منتظری گفت: براساس موافقتنامه مذکور، طرفین متعهد شده‌اند که ظرف مدت 6 ماه ‌مقدمات لازم را شامل اخذ مجوزها، گشایش اعتبار و آماده‌سازی مقدمات اجرای کار فراهم آوردند.

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه‌ و ترابری، انعقاد این قرارداد را در راستای تاکید اخیر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف قطعات 2و 3 تا پایان شهریور ماه ‪۸۶‬ ذکر کرد.

وی، طول آزاد راه تهران - شمال را ‪ ۱۲۱‬کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح در قالب 4 منطقه در حال اجراست و پیش بینی می‌شود ظرف ‪ ۵‬سال آینده همه مناطق آن به بهره برداری برسد.

وی در پاسخ به این سوال که "چرا اجرای این طرح به پیمانکاران ایرانی واگذار نشده " به ایرنا گفته است:  ما به‌دنبال کسانی هستیم که منابع مالی را تامین کنند و بدون شک در قراردادهایی که معمولا با طرف‌های خارجی منعقد می‌شود، پیش بینی‌های لازم برای استفاده حداکثری از توان فنی و مهندسی کشور رعایت خواهد شد.

منطقه یک، حد فاصل" کن تا دوآب شهرستانک "، منطقه 2 حد فاصل "دو آب شهرستانک تا پل زنگوله "، منطقه 3 حد فاصل "پل زنگوله تا مرزن آباد" و منطقه 4 از مرزن آباد تا چالوس" را شامل می‌شود.

کد خبر 28785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز