مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: نخستین پل هنری کشور تحت‌عنوان «پل موزه پونه»، به منظور ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از پل‌های عابر پیاده طی مراسم ویژه‌ای سه‌شنبه 26 دی‌ماه در تهران رسماً افتتاح می شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

در این پل مکانیزه که به پله برقی مجهز بوده و با نگاه هنرمندانه به مبلمان شهری طراحی و اجرا گردیده، نسبت به ترکیب و تلفیق هنر و فن‌آوری در پل عابر پیاده به عنوان یکی از مکان‌های عمومی در فضای شهری اقدام شده است.

بنابراین گزارش پل مذکور از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در جهت کاهش تصدی‌گری مدیریت شهری و ایجاد فرصت به منظور امکان حضور بخش خصوصی در توسعه و عمران شهری به مورد اجرا گذاشته شده است.

گفتنی است، «پل موزه پونه» در خیابان کریم‌خان زند، تقاطع خیابان حافظ (جنب پارکینگ طبقاتی حافظ) در محدوده منطقه شش واقع شده که یکی از پررفت و آمدترین تقاطع‌های مرکزی تهران از نظر عبور و مرور وسایل نقلیه و عابرین پیاده به شمار می‌آید.

اتمام مرحله اول پروژه بزرگراه آسیا تا پایان امسال

از سوی دیگر، مرحله اول پروژه بزرگراه آسیا رو به اتمام است و این بزرگراه در نیمه اول سال 87 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا،  مسعود نصرآزادانی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان این مطلب گفت:  انحراف ترافیک در بزرگراه همت، نیایش و خیابان فردوس برای احداث تقاطع‌های غیر‌همسطح صورت گرفته و در حال حاضر نصب پایه‌های پل‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:  طول بزرگراه آسیا حدود 6/6 کیلومتر و دارای 7 تقاطع غیر همسطح نیایش، همت، لاله، کاشانی، رسالت، فردوس و تهران - کرج است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با اشاره به این که فاز یک بزرگراه آسیا تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید، اظهار کرد:  هزینه احداث این پروژه حدود 70 میلیارد تومان برآورد شده است و عملیات اجرایی احداث دیواره‌های کانال پروژه با سرعت بسیار زیادی در حال پیگیری است.

مسعود نصرآزادانی تصریح کرد: بزرگراه آسیا و تقاطع‌های مربوطه حدفاصل  آزاد راه تهران - کرج تا خیابان بولیوار قرار دارد و نقش بسیار مهمی‌در رفع گره ترافیکی گلوگاه ورودی و خروجی شهر تهران‌ ایفا  خواهد کرد.

کد خبر 13443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز