همشهری آنلاین: وزیر کشور طرح استقبال از مهر را به منظور خدمت رسانی مطلوب به شهروندان به ویژه به دانش آموزان و دانشجویان توسط مدیران شهری و روستایی در آغاز سال تحصیلی جدید به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

وزارت کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمد نجار وزیر کشور از استانداران خواسته است تا ضمن ابلاغ طرح مذکور به شهرداریها، دهیاریها و دیگر دستگاههای ذیربط ، نسبت به تشکیل ستادهای استقبال از مهر اقدام نموده و ضمن نظارت بر حسن اجرای آن ،گزارش اقدامات صورت گرفته را به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منعکس نمایند.

در این طرح وزیر کشور با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت در مسیر فرهنگ غنی ایران و به ویژه مکتب اسلام از جایگاه والایی برخوردار است بر تشکیل ستادهای مهر در سطوح استان به ریاست استاندار،شهر به ریاست فرماندار و روستا به ریاست بخشدار تاکید و می افزاید:در هر یک از این ستادها دستگاههای ذیربط از جمله شهردار، دهیار، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، بهداشت، نیروی انتظامی، سازمان اتوبوس رانی و تاکسیرانی و سایر دستگاهها بنا به ضرورت باید عضویت داشته باشند.

در طرح "استقبال از مهر"، وظایفی نیز برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ها، قطار شهری، سازمان های ترافیکی،روابط عمومی شهرداری ها و حوزه های معاونت خدمات شهری شمرده شده و از آنها خواسته شده است به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، این وظایف را به نحو احسن انجام دهند.

کاهش بار ترافیکی ناشی از ترددهای مهرماه، افزایش سطح رضایتمندی شهروندان، فرهنگ سازی و ترغیب دانش آموزان به حفظ پاکیزگی شهر ، ارتقای سطح فرهنگ بهداشتی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه و کنترل بهداشت محیط مدارس از جمله اهداف طرح استقبال از مهر می باشد.

جلب مشارکت های همگانی در دستیابی به شهری سبز، پاک وایمن، تامین و حفظ ارتقای سلامت روانی و بهداشتی دانش آموزان ، ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ترویج فرهنگ حفاظت از فضای سبز به منظور کاهش هزینه های نگهداری این فضاها از دیگر مواردی است که در طرح استقبال از مهر آورده شده است.

زمان اجرای این طرح 20 شهریور ماه الی 15 مهرماه اعلام شده است.

کد خبر 115901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز