همشهری آنلاین: وزیر کشور از دستگیری تعدادی از عوامل حادثه زاهدان خبر داد و گفت معابر عبور تروریست‌ها بسته شده است.

مصطفی نجار

به گزارش ایسنا ، مصطفی محمدنجار در آیین تودیع و معارفه استاندار لرستان با اشاره به این مطلب و فاجعه تروریستی زاهدان، افزود: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی خاری در چشم استکبار جهانی است و استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا که منافع خود را در منطقه از دست داده‌اند عصبانی هستند و به همین خاطر علیه ملت و انقلاب ایران توطئه‌ می‌کنند.

وی افزود: سیاست‌های استکبار جهانی در کشورهای لبنان، فلسطین، عراق و افغانستان با شکست مفتضحانه‌ای مواجه شده و استکبار جهانی این شکست خود را از چشم مسلمانان می‌بینند، لذا می‌خواهد با ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی مسلمانان جهان را به جان هم بیندازد.

نجار ادامه داد: استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا در‌صدد است با دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومیتی در ایران به‌ویژه سیستان و بلوچستان، یک نوع گسست دینی و مذهبی در ایران ایجاد کند.وزیر کشور گفت: تشییع جنازه‌ای که مردم شیعه و سنی زاهدان از شهدای فاجعه تروریستی داشتند مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زد.

نجار با بیان این‌که ما مدیون مردمی هستیم که در پرتو ناب ولایت افتخار خدمتگزاری را برای مسئولان فراهم کردند و رسالت ماست که قدر این نعمت را بدانیم و در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم که مورد تأکید رئیس جمهوری است، تلاش کنیم، اختلافات مذهبی، قومی و فتنه سال گذشته در ایران را از توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: استکبار جهانی با بکارگیری همه تجربیات و امکانات با کمک ایادی داخلی خود به صحنه آمد تا علیه ملت و انقلاب توطئه دیگری را رقم بزند که با هوشیاری مردم و هوشمندی رهبر معظم انقلاب جریان فتنه با راهپیمایی شکوهمند مردم ایران در نهم دی خنثی شد.

مصطفی محمدنجار همچنین در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سخنانی اظهار کرد: همانطور که قبلا هم گفتم ما عوامل این حادثه را می‌شناسیم و در حال حاضر در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با بیان این‌که تاکنون تعدادی از عوامل این حادثه تروریستی دستگیر شده‌اند، یادآور شد: اخیرا معابری را که این گروهک‌ها از آن تردد می‌کنند، بسته‌ایم و 9 نفر نیز از اشراری که از این معابر تردد می‌کردند به هلاکت رسیده‌اند.

وزیر کشور یادآور شد: همچنین شناسایی‌ها و اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است که با قاطعیت و جدیت موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نجار تصریح کرد: به زودی عوامل این حادثه به ویژه کسانی که این گروهک‌ها را تجهیز و حمایت می‌کند به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.وی خاطرنشان کرد: همچنین در وقت مناسب برخورد لازم را با کشورهایی که این گروهک‌ها برای تردد از خاک آنها استفاده می کنند، انجام خواهیم داد.

 

 

کد خبر 112258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز