همشهری‌آنلاین: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت:

در پی این انفجارهای تروریستی مقابل مسجد جامع شهر زاهدان، 27 نفر از هموطنانمان شهید و 169 نفر زخمی شدند.

راشدی افـزود: 69 نفر از زخمی‌های بستری شده بـه اتـاق عمل رفتند کـه حـال 11 نفرشان وخیم است و در بخش های مراقبتهای ویژه بستری هستند.

وی گفت: دیشب 11 پـزشک متخصص از تهران، یک تیم پزشکی از کرمان و یک تیم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی زابل برای مداوای زخمی ها وارد زاهدان شدند.

دیشب هنگام بـرگزاری مراسم دعای کمیل در مسجد جامع زاهدان 2 انفجار مقابل این مسجد بوقوع پیوست.

3 روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان در پی جنایت تروریستی دیشب در مسجد جامع زاهدان در بیانیه ای این حرکت تروریستی را محکوم کرد. 
در این بیانیه آمده است: مردم مسلمان و شهید پرور استان سیستان و بلوچستان عمال محارب و حلقه به گوشان استکبار جهانی بار دیگر خشم و عداوت خود را از وحدت و انسجام آحاد امت مسلمان نشان دادند و این بار در شب ولادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) در یک اقدام تروریستی و ددمنشانه تعدادی از فرزندان این دیار را با هدف ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی به شهادت رساندند.

در این بیانیه ضمن ابراز همدردی مجدد با خانوادهای شهدا جنایت تروریستی آمده است استان سیستان و بلوچستان از امروز جمعه بیست و پنجم تیر ماه به مدت سه روز عزای عمومی است

انفجـار اول مقـابل درِ ورودی مسجد و انفجار دوم نیز دقایقی بعـد هنگام تجمع آمبولانس‌ها و خدمت رسانی به زخمی‌ها در خیابان آزادی جنب مسجد جامع روی داد

اقدامات پزشکی و درمانی برای حادثه دیدگان

تیم تخصصی درمان شامل متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی و درمانی برای درمان حادثه دیدگان انفجار مسجد در زاهدان سحرگاه جمعه از تهران به زاهدان اعزام شد. 

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتدای وقوع حادثه بیمارستان‌ها و کادر پزشکی تحت امر خود را برای درمان حادثه دیدگان بسیج کرد و تاکنون 170جراحی روی زخمی‌ها انجام شده است.

وی افزود: متاسفانه حال 11 زخمی وخیم گزارش شده و حدود 180 نفر از زخمی‌ها نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند و بقیه زخمی‌ها در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند

کد خبر 111664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز