همشهری آنلاین: مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از سرشماری اتباع افغان غیرمجاز، در 17 استان ایران خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، قائمی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که پیش بینی می شود ، بیش از دو میلیون تبعه افغان غیرمجاز در کشور وجود داشته باشد گفت: از شنبه دوم مرداد، نام نویسی از اتباع افغان غیرقانونی، با هدف سامان دهی آنان آغاز می شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: تمام اتباع افغان غیرقانونی، باید به مدت یک ماه از آغاز سرشماری، به شعبات و دفاتر سرشماری مراجعه و حضور خود را ثبت کنند.

وی گفت: برای این منظور، در 17 استان و 146شهرستان، شعبات متعددی پیش بینی شده است.
قائمی همچنین از تسهیل ورود قانونی اتباع افغان به کشور خبر داد و افزود: این تسهیلات، از طریق کنسولگری های در افغانستان پیگیری می شود و اتباع افغان می توانند با سپردن وثیقه، ویزای ایران را دریافت کنند و وارد کشور شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: پس از ورود اتباع به کشور، از طریق شرکت های کفالتی نیاز های خدماتی ، اجتماعی و اشتغال آنان، مدیریت و ساماندهی می شود.

سرشماری اتباع در استان های تهران، مازندران، قزوین، مرکزی، قم ، اصفهان، خوزستان، بوشهر، فارس، یزد، سمنان، خراسان های شمالی ، جنوبی و رضوی، کرمان ، هرمزگان و گلستان صورت می گیرد.

ایران در سه دهه گذشته، یکی از بزرگترین کشورهای پناهنده پذیر جهان محسوب می شود، به طوریکه در مقاطعی از زمان، جمعیتی بالغ بر 4 میلیون پناهنده در کشور بسر می بردند.

کد خبر 111858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز