مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: مرحله سوم ساماندهی اتباع غیرمجاز در کشور از امروز آغاز می‌شود.

مهاجرت

سیدمحمد تهوری اظهار داشت: در سال گذشته طرح ساماندهی اتباع افغانی به تصویب شورای‌عالی امنیت ملی رسید و برای اجرا به رده‌های مربوطه ارسال شد. وی تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اجرای ساماندهی و سرشماری اتباع غیرمجاز در کشور یک و نیم میلیون نفر از اتباع غیرقانونی سرشماری شده‌اند و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از امروز مرحله سوم ثبت‌نام اینترنتی اتباع غیرمجاز در کشور آغاز می‌شود و به‌مدت 45 روز این ثبت‌نام ادامه خواهد داشت و تمام غیرمجازینی که کد رهگیری دارند با مراجعه به سایت afghan.moi.ir نسبت به تکمیل مراحل این طرح اقدام کنند.
تهوری با بیان اینکه این طرح در 17 استان کشور اجرایی می‌شود، گفت: در این 17 استان 28 شعبه پیش‌بینی شده است که نسبت به رفع مشکلات اتباع غیرمجاز اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از اتمام این طرح با افراد غیرمجاز به‌شدت برخورد خواهد شد، افزود: طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در 4 مرحله تعریف شده است و پس از اتمام این طرح با غیرمجازین برخورد می‌شود. مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور درخصوص کمک‌های سازمان ملل خاطرنشان کرد: درخصوص غیرمجازین سازمان بین‌الملل کمکی انجام نمی‌دهد و هزینه‌ای نیز تقبل نمی‌کند ولی درخصوص مجازین و پناهندگان مقدار مختصری کمک می‌کند که در برآورد سال گذشته جمع کمک‌ آنها برای هر پناهنده یک دلار و مجموعا برای هر افغانی مجاز روزانه 4 دلار هزینه کرده‌اند.

کد خبر 135927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز