همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: اتباع خارجی غیر مجاز باید هر چه سریعتر اطلاعات هویتی، اجتماعی و اقتصادی خودشان را ارائه کنند، در غیر اینصورت طبق مصوبه امروز شورا با برخورد نیروی انتظامی و بسیج روبرو می‌شوند.

نجار

وی با اشاره به پایان مرحله ثبت نام، ثبت نام اتباع غیر مجاز افغانی گفت: این طرح در 17 استان و 145 شهرستان انجام شد.

وزیر کشور افزود: مرحله دوم این طرح که ورود اطلاعات به رایانه‌ها بود نیز در پایان مهرماه به پایان رسید.

نجار ادامه داد: در مرحله سوم از اتباع خارجی ثبت نام اینترنتی به عمل می‌آید و در مرحله چهارم و آخر قرار است در مورد چگونگی حضور این افراد در کشور تصمیم گیری نهایی با توجه به اطلاعات به دست آمده تصمیم گیری شود.

وی پایان اسفند را زمان نهایی طرح اعلام کرد و گفت: بنا به برنامه ریزی انجام شده مهلت اجرایی طرح 8 ماه است که نتایج آن برای برنامه ریزی در کلیه دستگاه‌ها بسیار مهم است.

وزیر کشور افزود: هر فرد بیگانه که به دنبال ورود، تردد، اشتغال و اقامت در ایران است باید کاملاً قانون مند عمل کند و رفتار او تحت نظر قانون انجام شود.

نجار با اشاره به اینکه ایران از بهترین شاخص بین‌المللی را با اتباع مجاز بیگانه دارد گفت: این مسئله به دلیل ارزش‌های منبعث از نظام دینی و آموزه‌های مردم است.

وی افزود: 602 هزار نفر از اتباع بزرگسال از طریق نهضت سوادآموزی از نعمت سواد برخوردار شدند.

وزیر کشور با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران در قبال اتباع مجاز بیگانه گفت: در سال 1360 تنها 6 درصد از اتباع افغانی حاضر در کشورمان باسواد بودند اما بنابر آمار سال 1388 ، 69 درصد از اتباع افغانی باسوادند.

نجار ادامه داد: حدود 3800 نفر از اتباع خارجی امسال در آزمون های سراسری پذیرفته شدند.

وی افزود: تنها 3 درصد از اتباع خارجی حاضر در ایران در اردوگاه‌ها به سر می برند که نسبت به آمار جهانی آمار قابل قبولی است.

وزیر کشور گفت: امسال قرار است 4500 نفر از اتباع خارجی حاضر در کشور از طریق ایران به سفر حج مشرف شوند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمدنجار در پایان هفدهمین نشست شورای هماهنگی اجرایی اتباع بیگانه که پیش از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد گفت: طرح سرشماری اتباع غیرقانونی از اول مرداد سال جاری آغاز شد.

کد خبر 118992
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز