همشهری آنلاین: احتمال اینکه گروگانگیران جنوب شرق کشور از اعضای جندالله باشند، قطعا رد می‌شود.

معاون امنیتی وزیر‌کشور از آزادی دو گروگان جنوب شرق کشور از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی عبداللهی صبح امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاری که گروگانگیری اخیر در جنوب شرق کشور می‌پرسید، گفت: اتوبوسی به سوی زاهدان در حرکت بود که گروهی از اشرار ساعت یک بامداد در منطقه‌ای بین زاهدان و سرباز جاده را با تنه درخت و سنگ جاده و 5 سرباز پایگاه نیروی هوایی چابهار و یک کارمند بانک مسکن زاهدان را به گروگان می‌گیرند.

وی در خصوص ادعای گروهک جندالله مبنی بر اینکه پنج گروگان از فرماندهان رده بالای نیروی هوایی ارتش بودند و جندالله آنها را به منظور مبادله با نیروی هوایی ارتش به گروگان گرفته بودند، گفت: این پنج گروگان مقامات بلند پایه نبودند و سربازانی بودند که به مرخصی می‌رفتند.

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور اضافه کرد: این اشرار با گروگانگیری بیشتر به دنبال اخاذی هستند، چون اشرار معامله می‌کنند و احتمالاً قول داده‌اند که گروگان‌ها را به جندالله تحویل دهند تا آنها از گروگان‌ها استفاده کنند. اما اینکه این اشرار از اعضای جندالله هستند قطعا رد می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال معامله وجود دارد، گفت: شب گذشته برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی دو تن از گروگان‌ها را که سرباز بودند، آزاد کردند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش فرقه‌های نوظهور نسبت به گذشته در جامعه،گفت: چندی پیش خبری مبنی بر گرایش پیش از حد به فرقه‌های نوظهور و افزایش آنها مطرح شد که بنده آن را تکذیب کردم، زیرا فرقه‌های نوظهور نسبت به گذشته افزایش نداشته اما در عین حال این فرقه‌ها وجود دارد.

معاون انتظامی و امنیتی کشور توصیه کرد که خانواده‌ها مراقب جوانان باشند و رسانه‌ها نیز در خصوص فعالیت این فرقه‌های نوظهور اطلاع رسانی کنند تا جوانان در مسیرهای انحرافی آنها قرار نگیرند.

 

کد خبر 116280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز