همشهری آنلاین: مدیر کل ‌مشمولان ‌ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح پیشنهادات ستاد کل نیروهای مسلح برای کاهش بار مالی طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی، از تعدیل حقوق سربازان در این طرح خبرداد.

سردار کمالی

سردار موسی کمالی در گفت و گو با ایسنا، درباره روند رسیدگی به طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی، اظهار کرد: چندی پیش در جلسه‌ کمیسیون امنیت ملی مجلس توافقی برای کاهش بار مالی این طرح صورت گرفت.

 وی گفت: حدود 80 درصد از بار مالی طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی مربوط به افزایش حقوق سربازان است که برای برطرف کردن این موضوع پیشنهاد دادیم، حقوق سربازان حداکثر 20 درصد اضافه شود، این در حالیست که بر اساس طرح فعلی، بنابود میزان حقوق سربازان 4تا 5برابر افزایش یابد.

 کمالی با بیان اینکه تعدیل حقوق سربازان در این طرح به شدت بار مالی آن را کاهش خواهد داد، ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد کرده‌ایم که برخی از بندها همچون پرداخت یک ماه حقوق پس از پایان خدمت به سربازان و پرداخت حقوق به خانواده سربازان بی‌بضاعت حذف شود که این پیشنهاد به دلیل کاهش بارمالی طرح و سخت بودن شناسایی خانواده‌ سربازان بی‌بضاعت بوده است.

 به گفته وی، ستاد کل نیروهای مسلح، پیشنهاداتش را برای کاهش بار مالی طرح و تصویب آن به کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده و منتظر است که نظر کمیسیون به هیات دولت برود تا دولت نظر خود مبنی بر اینکه آیا بار مالی این طرح را برعهده می گیرد یا خیر، را اعلام کند.

 مدیر کل ‌مشمولان ‌ستاد کل نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: در طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی مباحثی همچون خوراک، پوشاک و مکان استقرار سربازان مدنظر قرار داده و موضوع حقوق سربازان از جمله اهداف اصلی طرح نیست که البته بحث اعتبارات مربوط به خوراک، پوشاک و ... نیز براساس این طرح حدود 30 درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 115905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز