همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آستانه انتشار گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته ای ایران از آمانو خواست تحت تاثیرفشارهای سیاسی آمریکا قرار نگیرد.

ilea

علاءالدین بروجردی در آستانه ارائه گزارش مدیر کل آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران به 35 عضو شورای حکام، گفت: انتظار جمهوری اسلامی از یوکیا آمانو این است که در ارائه گزارش در موضوع هسته ای ایران مستقل عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر،نماینده بروجرد با اشاره به همکاری های کامل تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی چون به عنوان عضو آژانس، کلیه مقرارت این نهاد بین المللی را پذیرفته و بنابراین طبق مقرارت این سازمان عمل کرده، انتظار دارد که با توجه به این همکاری های گسترده، آمانو هم به عنوان بالاترین مقام مسئول در آژانس براساس ضوابط و مقرارت این نهاد عمل کرده و تحت فشارهای سیاسی آمریکا قرار نگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که واکنش مجلس در صورت برآورده نشدن انتظارات جمهوری اسلامی از گزارش مدیرکل آژانس چه خواهد بود، افزود: ما ترجیح می دهیم اول گزارش را ببنیم بعد اظهارنظر کنیم.

گزارش فصلی یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موضوعات مختلف و از جمله موضوع هسته ای ایران امروز - دوشنبه - در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار می گیرد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده برگزار خواهدشد.

بنا به گفته علی اصغر سلطانیه، نماینده دایم ایران در آژانس؛ نشست هفته آینده شورای حکام یک نشست عادی است و اختصاص به موضوع ایران نیز ندارد؛ البته مدیرکل آژانس طبق روال درباره موضوع ایران نیز گزارشی دراختیار اعضا قرار می دهد.

 

 

کد خبر 115567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز