شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

محققان انگلیسی 8 نشانه‌ای را که به‌طور مستقیم با بیماری سرطان مرتبط است و پیش‌تر پیرامون آن توضیحی ارائه نشده بود،اعلام کردند.

پزشکان - جراح

به گزارش بی‌بی‌سی، محققان دانشگاه کیل همچنین به این نکته اشاره کردند که بیماران باید با دیدن این علائم نظیر وجود خون در ادرار و بروز کم‌خونی، هر چه سریع‌تر جهت انجام آزمایش‌ها به پزشک مراجعه کنند. علائم دیگری که در ارتباط با بیماری سرطان باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: خونریزی مقعدی، سرفه‌های خونی و خون بالا آوردن، وجود توده یا غده در سینه، دشواری در قورت دادن مواد غذایی، خونریزی پس از یائسگی، خونریزی و تست‌های غیرعادی پروستات.مؤسسه تحقیقات سرطانی انگلیس نیز اعلام کرده است که هر گونه تغییر غیرعادی در وضعیت جسمانی افراد باید توسط پزشکان مورد بررسی قرار گیرد؛ این به معنای آن است که افراد باید با مشاهده عوارض یا تغییرات هرچند کوچک در بدن خود به پزشک جهت انجام معاینات و آزمایش‌ها مراجعه کنند.

سرطان یک بیماری عمومی است و می‌تواند علائم بسیاری از بیماری‌های دیگر را که سرطان نیستند تقلید کند و وقتی که سرطان تشخیص داده شد آن‌وقت هر چه در بیمار اتفاق می‌افتد به سرطان نسبت داده می‌شود. چه بسیار بیماری‌هایی که در فرد سرطانی وجود داشته و قابل معالجه بوده و در اتوپی تشخیص داده شده است و اصولا علت مرگ عوارض غیرقابل درمان نبوده است. باید به اینگونه بیماری‌های همراه توجه دقیق داشت. درمان این عوارض گاهی سبب شده که بیمار مدت‌ها زندگی راحتی داشته باشد. تشخیص بموقع اینگونه عوارض کمک فوق‌العاده‌ای به بیمار می‌کند.

سرطان بیماری‌ای است که در آن سلول‌های بدن در یک تومور بدخیم به‌طور غیرعادی تقسیم و تکثیر می‌شوند و بافت‌های سالم را نابود می‌کنند. سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیک یا عوامل بیرونی همچون ویروس و مواد سرطان‌زا مؤثر باشند. در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ سلولی و تمایز، یک تعادل وجود دارد.سرطان شامل همه انواع تومورهای بدخیم می‌شود که در پزشکی آنها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌شناسند.

احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد ولی احتمال بروز سرطان با افزایش سن زیاد‌تر می‌شود. سرطان باعث 13درصد مرگ‌هاست. طبق گزارش انجمن بهداشت آمریکا 6/7میلیون نفر بر اثر سرطان و در سال۲۰۰۷ مرده‌اند. سرطان تنها ویژه انسان نیست و همه جانوران و گیاهان پرسلولی نیز ممکن است به سرطان دچار شوند.

از عوامل محیطی‌ای که در ایجاد سلول‌های سرطانی نقش دارند می‌توان آلودگی، دخانیات، موادغذایی، الکل، برخی پرتوها و نیز رشد و تکثیر ویروس‌ها را نام برد.

وجود سابقه سرطان بین اعضای نزدیک خانواده نیز احتمال دچار شدن به سرطان را افزایش می‌دهد. وجود جهش در برخی ژن‌ها که به آنها آنکوژن و ژن‌های سرکوبگر تومور می‌گویند، باعث بروز سرطان می‌شود.

 

کد خبر 115330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز