همشهری‌آنلاین: مردم روزه دار ایران اسلامی در روز جهانی قدس یک صدا با فریاد مرگ بر اسرائیل، خواستار آزادی قدس شریف از دست اشغالگران شدند

quds day

خراسان رضوی

زنـان و مردان روزه دار مشهد مقدس و سایر شهرهای خراسان رضوی کـه دیشب تـا سحر شب زنده داری کرده‌اند و با گذاشتن قرآن به سر، خود را در پناه کلام وحی قـرار داده‌انـد امـروز آمدند تا بـا عمل به فرمان الهی، حمایت خود را از مظلومان و بیزاری خود را از ظالمان اعلام کنند.

پیر و جوان امروز آمده‌اند تا خشم خود را از بیدادی که بر خواهران وبرادران ستمدیده مسلمان در فلسطین می رود به گوش جهانیان برسانند.

حضور گسترده مردم با شور و شعور خراسان رضوی در راهپیمایی روز قدس نشانگر این است که پیمان صلح را فریبی برای جهانیان می دانند و تا آزادی کامل قبله اول مسلمانان ازحمایت گسترده از مظلومان فلسطین دست برنخواهند داشت .

گلستان

مردم خداجوی و روزه دار استان گلستان همنوا با دیگر اقشار مردم در ایران اسلامی به خیابانها آمدند تا حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.

مردم این استان با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و در دست داشتن پارچه نوشته هایی انزجار خود را از اشغالگران و طرح سازش اعلام کردند.

اردبیل

مردم استان اردبیل همزمان با سایر شهرهای میهن اسلامیمان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل ضمن حمایت از مقاومت ملت فلسطین ، خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اعلام کردند.

حضور گسترده گروه های مختلف مردم به ویژه جوانان ،‌ جلوه ای خاص به این راهپیمایی در اردبیل داده است.

راهپیمایـان در طول مسیر راهپیمایی از ایستگـاه سرعین تـا مصلی اردبیل با مراجعه بـه صندوق هـای جمع آوری کمک هـای مـردمی بـرای سیل زدگـان پـاکستان ، مبالغی را به عنوان کمک و دستگیری از مردم مسلمان آن کشور اهدا می کنند .

زاهد مدیر عامل جمعیت هـلال احمر استان اردبیل استقبال مردم از کمک به سیل زدگان پاکستان را چشمگیر دانست و گفت: تاکنون نزدیک به 300 میلیون ریال از طـرف مـردم اردبیل برای این کار خیر کمک شده است .

افزون بر هلال احمر، کمیته امداد ، نیروی مقاومت بسیج در طول مسیر راهپیمایی کمکهای مردمی را جمع آوری می کنند .

استان البرز

راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس ، با حضور شهروندان ، روزه ‌دار و خداجوی کرج و شهرهای این استان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین آغاز شد.

این راهپیمایی همزمان شهرهای اقماری این استان شامل محمدشهر، ماهدشت ، مشکین دشت ، کمالشهر و گرمدره و نیز بخش اشتهارد ، روزه ‌داران مسلمان از قشرهای مختلف در حالی که با مشت‌ های گره‌ کرده فریاد " مرگ بر اسرائیل " و " مرگ بر آمریکا " سر می ‌دهند ، به سوی محل برگزاری نمازجمعه در حرکتند .

امروز شهروندان آگاه کرجی ، با محکوم کردن جنایات رژیم نژادپرست صهیونیستی ، همبستگی ‌شان را با ملت مظلوم فلسطین اعلام می ‌کنند.

همچنین راهپیمایان ، پلاکاردهای متعددی را که روی آنها سخنانی از امام خمینی (ره) ، رهبر معظم انقلاب ، رئیس جمهوری و مواضع‌ و اظهارات مقامات و نهادهای مختلف کشورمان در حمایت از ملت مستضعف فلسطین نوشته شده است، حمل می‌کنند.

کرمان

مردم مسلمان کرمان همزمان با سراسر میهن اسلامی ، با شکوه همیشگی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند .

امروز به رغم اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان شروع مراسم راهپیمایی روز قدس را ساعت ده و نیم صبح اعلام کرده بود اما به علت حضور گسترده مردم همیشه در صحنه کرمان ، راهپیمایی زودتر از موعد مقرر به سمت مسیرهای تعیین شده آغاز شد.

زن و مرد و پیر و جوان و حتی کودکان با اشتیاق به سمت میدان تجمع درحرکتند تا بار دیگر با مردم ستمدیده فلسطین تجدید میثاق کنند.

مسئولان و مقامات محلی و استانی ، طیف های مختلف مردم از جمله روحانیان ،نیروهای نظامی و انتظامی، بازاریان، فرهنگیان، ورزشکاران و هنرمندان از پیشتازان این حماسه عظیم هستند.

آنچه که امروز در کرمان چشمگیر است حضور پر شور و استقبال گرم مردم روزه دار کرمان است که در این عظم مقدس شرکت کرده و به حمایت هم نوعان مسلمان فلسطین شتافته اند.

نمونک قدس شریف و تصاویر گردون بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و دبیرکل حزب ا... لبنان برروی خودرو تزیین شده به پرچم های رنگین و مردان وزنان با روپوش هایی که به شعارهای ضد اسراییلی نوشته شده است از جلوه های ویژه این مراسم به شمار میرود.

خراسان شمالی

مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور خود راهپیمایی روز قدس را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آغاز کردند.

در این راهپیمایی باشکوه که از میادین اصلی شهرهای استان آغاز شده، اقوام مختلف با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ،الگویی کامل از اتحاد و انسجام را نشان داده و با محکوم کردن سیاست های استکبار جهانی برآزادی قدس شریف تاکید دارند.

راهپیمایان آمدند با حضوری شکوهمند حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی ، آمریکای جنایتکار و صهیونیست های غاصب به همگان نشان دهند.

قزوین

مردم قزوین با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس یک بار دیگر نفرت و انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی ابراز کرده اند.

این راهپیمایی با تجمع در چهار راه ولی عصر و میدان میرعماد این شهر آغاز شد که راهپیمایان سپس به سمت مسجد النبی میعادگاه نماز جمعه حرکت کرده اند.

گزارش خبرنگاران ما از شهرستان های استان حاکیست راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر صهیونیست ، خامنه ای خمینی دیگر است ، صهیونیست صهیونیست خون فلسطینیان می چکد از چنگ تو ، مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل فریاد ملت ماست ، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" مسیر راهپیمایی را می‌پیمایند.

استان مرکزی

مردم همیشه در صحنه استان مرکزی با حضور کم نظیر خود در روز قدس به فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ایت الله خامنه ای لبیک گفتند.

در اراک هم مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس مملو از جمعیتی بود که با فریادهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، پیام انتفاضه فلسطین مورد تایید همه مسلمین ، یاد امام خمینی پاینده باد خامنه ای مرجع ما زنده باد ضمن محکوم کردن جنایات استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر حمایت قاطع خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

حضور سردار سرلشکر صفوی مشاور ارشد فرمانده کل قوا ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک ، استاندار ، روحانیان ، دانشجویان ، دانش آموزان ، ورزشکاران ، بسیجیان و نوجوانان جلوه خاصی به مراسم راهپیمایی بخشیده بود.

راهپیمایان در پایان این مراسم که با سخنرانی سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور ارشد فرمانده کل قوا همراه است در میدان سرداران اراک آدمک های اوباما ، شیمون پرس و نماد رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

استان فارس

مردم همیشه در صحنه فارس امروز یک دل و یک صدا سرزمین پهناور فارس را با حضور غیورانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس عطر آگین کردند .

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز همزمان باکشور از ساعت 10 و 30 دقیقه در شیراز و 26 شهرستان و 73 شهراستان با حضور گسترده گروههای مختلف مردمی آغاز شد .

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچمها و دست نوشته ها وسر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، اسرائیل آمریکا مرگت باد مرگت باد ، وصیت امام است مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل، پیام هر بسیجی پیام هر دانشجو مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل ، قیام انتفاضه قیام عاشورایی است - انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند .

تظاهرکنندگان همچنین با اعلام حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین آزادی قبله نخست مسلمانان جهان و دیگر سرزمین های اشغالی را از چنگال رژیم جنایتکار صهیونیستی خواستار شدند .

بر اساس این گزارش جلوه‌های ویژه حضور غیورانه مردم فارس در راهپیمایی روز جهانی قدس به حدی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.

همچنین کلیمیان، ارامنه و زرتشتیان شیراز در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس پر شورتر از سالهای قبل شرکت کردند .

کلیمیان ، ارامنه و زرتشتیان شیراز در راهپیمایی با شکوه امروز ضمن حمایت همه جانبه از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا انزجار و نفرت خود را از جنایات پلید آمریکا و اسرائیل نسبت به مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

آنها همچنین خواستار بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی به سرزمین پدری خود و همچنین آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی شدند.

استان لرستان

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم لرستان در روز جهانی قدس آغاز شد.

در شهرهای مختلف استان گروه های مختلف مردم نوعدوست استان از زن و مرد ، پیر و جوان و کودک که از چند ساعت قبل از آغاز مراسم در مسیرهای از قبل تعیین شده حضور یافته بودند با در دست داشتن پارچه نوشته هایی با شعارهای "مرگ بر امریکا، مرگ براسراییل، ما مردم ایران تا آخرین قطره خون از مظلوم دفاع می کنیم" در لبیک به ندای خمینی کبیر و رهبر فرزانه انقلاب راهپیمایی خود را آغاز کردند.

طنین " مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکای مردم روزه دار استان با مشت های گره کرده که با صلابت و پرشکوه تر از گذشته آغاز شد ، لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم جعلی اسراییل انداخته است.

استان خوزستان

مردم روزه‌دار خوزستان به رغم دمای بیش از 42 درجه هوا، به صورت انبوه و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده اند .

مردم خداجوی اهواز ، بدون توجه به دمای 42 درجه هوا در مسیر حسنیه اعظم به سمت مصلی نماز جمعه درحال حرکتند و با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، آزادی قدس شریف را سر می‌دهند.

در این راهپیمایی باشکوه قشرهای مختلف مردم ، پیر و جوان، زن و مرد و کودک حضور دارند که ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس فریاد آزادی قدس شریف را سر داده اند.

مردم روزه دار و خداجوی خوزستان در این راهپیمایی با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خواستار رسیدن مردم مظلوم فلسطین به حق قانونی خود شدند.

حق طلبان آبادان و خرمشهر امروز با حضور گسترده خود در خیابانها ، پاسخی دندان شکن به یاوه گوییهای اسرائیل غاصب داده و ضمن دفاع از حقوق مردم بی پناه فلسطین ، با آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.

استان بوشهر

مردم ولایتمدار استان بوشهر جلوه های زیبای وفاداری را در راهپیمایی روز جهانی قدس در ساحل نیلگون خلیج فارس به نمایش گذاشتند.

مردم خداجوی استان بوشهر در 9 شهرستان ،29 شهر و بیش از 500 روستا یک صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

حمل پرچم فلسطین توسط راهپیمایان در بوشهر، شعارهای کوبنده هم غزه و هم لبنان رهرو راه قرآن،ازادگان جهان حامی مستضعفان ، دفاع از فلسطین باعث عزت ماست، نابودی اسرائیل خواسته ملت ماست ،حضور پر شور مردم روزه دار بوشهر با وجود گرمای زیاد هوا ، شرکت پیرزنان و پیرمردان و کودکان و نوجوانان ، ورزشکاران با لباس های متحدالشکل و پارچه نوشته هایی مبنی بر مخالفت با مذاکرات سازشکارانه از جلوه های راهپیمایی است.

استان گیلان

صدها هزار نفر از مـردم همیشه در صحنه و روزه دار گیـلان راهپیمایی باشکوه خود را در حمایت از آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای آزادی قدس شریف آغاز کردند.

مردم همیشه در صحنه گیلان آمده اند تا بار دیگر حمایت خود را از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف اعلام کنند.

گـزارش خبرنگـاران مـا حـاکیست زن و مرد ، پیر و جوان بـا سردادن شعارهـای مـرگ بـر آمریکا و مرگ بر اسراییل بـا حمایت از مـردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و انتفاضه آنان ، مذاکرات ننگین سازش با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

راهپیمایی بـا شکوه روز جهانی قدس در16 شهرستان و53 شهر و بخش گیلان برگزار می‌شود.

ساحل نشینان خلیج فـارس

ساحل نشینان خلیج فـارس در هـرمزگان امروز در راهپیمـایی روز جهـانی قدس ، رهایی قبله اول مسلمانان را از چنگال صهیونیستها ، رساتر از همیشه فریاد زدند .

امروز شیعه و سنی در جزایر و بنادر مختلف خلیج فارس از جمله ابوموسی بندر لنگه ، قشم ، جاسک و خمیر و جای جای هرمزگان آمده اند تا به فلسطینی ها ثابت کنند تنها نیستند و امواج خروشانشان آماده است تا دنیای کفر و استکبار را در هم کوبد.

شرکت کنندگان در این مراسـم یکدل و یکصدا شعـارهای رژیم صهیـونیستی جرثومه فسـاد است ،آزادی فلسطیـن مرهون اتحاد است، پیـام قـرآن ما وحدت مسلمین است، آزادی فلسطین شعار مسلمین است و اسراییل مرگت باد ، آمریکا ننگت باد سر دادند.

زنان هـرمزگانی نیز به راهپیمایی آمده اند تا بگـویند مادران داغدیده فلسطینی را فراموش نکرده اند و در غم و محنت از دست دادن عزیزانشان شریکند.

کودکان هرمزگانی نیز امروز با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس ، روزهای شاد و آرام همراه با بازیهای کودکانه را برای همسالان مظلوم خود در فلسطین بویژه کودکان غزه آرزو کردند.

روزه داران شرکت کننده در مراسم روز جهانی قدس در سراسر هرمزگان با فریاد و خروش بر سر استکبار و ظالمان دنیا به سمت میعادگاههای نماز جمعه در حرکتند.

استان همدان

مردم قهرمان پرور و استکبار ستیز همدان بر دفاع همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.

قشرهای مختلف مردم این استان با تجمع در میدان امام خمینی شهر همدان و حرکت در مسیر های تعیین شده با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل ، فلسطین فلسطین حمایتت میکنیم و مرگ بر آمریکا یکبار دیگر علاوه بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر ادامه آرمانهای والای امام خمینی (ره) تاکید کردند.

استان قم

مردم روزه دار وغیور قم همزمان با مردم سراسر کشور با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین حمایت کردند.

مردم غیور و انقلابی قم از صبح امروز در لبیک به ندای رهبرکبیر انقلاب اسلامی با حرکت از مسیر های دهگانه به خیل راهپیمایان پیوستند و با جوش و خروش وصف ناپذیر حرکت خود را از میدان شهید مطهری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) میعادگاه نماز جمعه آغاز کرده اند.

هزاران زن ومردو پیر و جوان با همراه داشتن پلاکارد ها و دست نوشته هایی و با شعار های مرگ بر آمریکا ،مرگ بر اسرائیل و مرگ برسازشکار حمایت خود را از مظلومان فلسطینی اعلام و انزجار خود را از جنایکاران رژیم صهیونیستی و حامیان آن ابراز می کنند.

استان کردستان

مردم روزه دار سنندج با شرکت در راهپیمایی روز قدس ، خشم و انزجار خویش را از رژیم اشغالگر قدس نشان می دهند .

امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان ، زن و مرد و همه و همه با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بر وحدت و یکدلی همدیگر برای تجدید میثاق با آرمانهای والای امام راحل و مقام معظم رهبری تأکید کردند .

راهپیمایی کنندگان سنندجی با تجمع اولیه از میدان آزادی سنندج و با حرکت از خیابانهای فردوسی ، میدان انقلاب و خیابان امام خمینی (ره) در مقابل مسجد جامع این شهر حضور خواهند یافت.

حمل پارچه نوشته هایی با مضمون مرگ بر اسرائیل ، فلسطین فلسطین حمایتت می‌کنیم و روز قدس روز جهان اسلام است در دست راهپیمایی کنندگان و به ویژه ورزشکاران با لباس فرم به چشم می‌خورد.

استان اصفهان

مردم روزه‌دار و ولایت ‌مدار شهرستان‌های مختلف استان اصفهان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس ، جنایات هر روزه صهیونیستها را در فلسطین اشغالی محکوم کردند .

در شهر اصفهان هم گروهها و دسته های مختلف مردم با طی مسیرهای هشت گانه و تجمع در سمت میدان تاریخی امام ، با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین بویژه قدس شریف را فریاد زدند .

برپایی نمایشگاههای کتاب ، محصولات فرهنگی و مذهبی و غرفه نقاشی کودک و انجام حرکات نمایشی ورزشکاران رزمی کار در قسمتهای مختلف این میدان از جمله برنامه های جنبی این مراسم است.

استان زنجان

مردم همیشه درصحنه استان زنجان یک دل ویک صدا همزمان با سراسر کشور با حضورغیورانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ، انزجار خود را از جنایات رژیم اشغالگر قدس اعلام می کنند .

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن دست نوشته هایی در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ براسرائیل سر دادند.

تظاهرکنندگان همچنین با اعلام حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین آزادی قبله نخست مسلمانان جهان و دیگر سرزمین های اشغالی را خواستار شدند .

آذربایجان غربی

مردم غیور و انقلابی آذربایجان غربی در روز جهانی قدس حماسه ای پرشکوه از اتحاد و انسجام اسلامی آفریدند.

قشرهای مختلف مردم استان اعم از شیعه و سنی و اقلیت های مذهبی در لبیک به ندای ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی ره و پاسخ به منویات مقام معظم رهبری امروز در صفوف به هم فشرده با مشت های گره کرده آزادی قدس شریف را فریاد زدند و بر اتحاد مسلمانان جهان در مقابل تجاوز ها و جنایت های ضد بشری رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان استکباری آن تاکید کردند.

راهپیمایان روز قدس در آذربایجان غربی با سر دادن شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، فلسطین آزاد باید گردد ، اسرائیل نابود باید گردد ، تحقق آرمان ملت فلسطین و احقاق حقوق این مردم مظلوم را خواستار شدند. راهپیمایان همچنین با حمل نوشته ها و دادن شعارها اقدامات سازشکارانه برخی گروه های فلسطینی را محکوم و بر تداوم انتفاضه تا تحقق کامل حقوق مردم فلسطین تاکید کردند.

ورامین

ده هـا هزار نفر از مردم روزه دار شهرهـای ورامین ، قـرچک ، پیشوا و جوادآبـاد همگـام بـا دیگر مسلمانـان جهان بـا شرکت در راهمیپایی روز جهـانی قدس جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند .

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در این شهرستان بـا حضور گسترده گـروه هـای مختلف مردم بویژه جوانان ونوجوانان از ساعت 11صبح امروز و ازمبادی مراسم راهپیمایی این چهار شهر آغاز شد .

شرکت کنندگان بـا سردادن شعارهـای ضـد اسرائیلی و امـریکایی حمـایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مـردم همیشه در صحنه شهرستان ورامین بـا در دست داشتن پارچه نوشته ها و آدمک هـای سران استکبار جهانی درطول مسیر راهپیمایی و با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا ، مرگ بر اسرائیل ، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا ، فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم بر احقاق حقوق ملت فلسطین تاکید کردند .

شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز پرچم های امریکا و اسرائیل را زیر پاهـای خـود لگـد مـال کردند .

در حاشیه این مراسم بیش از 50 دانش آموز ورامینی در ایستگاه نقاشی روز قدس شرکت کردند و تصورات خود را از این روز ، فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به تصویر کشیدند.

حضور ورزشکاران رشته های مختلف با لباس های ورزشی،جوانان ونوجوانان با چفیه های بسیجی و کلاه های ویژه این روز در کنار حضورگسترده دستگاههای خدمات رسان از دیگر حـاشیه های این روز بود.

پایـان راهپیمایی امروز با قرائت بیانیه همراه بود که شرکت کنندگان در آن بر حمایت از فلسطینان تا آازادی کـامل این سرزمین و رهـایی قبلـه اول مسلمانـان از چنگـال دژخیمان صهیونیست تـاکید کردند .

پس از قرائت بیانیه مراسم امروز آدمک ها وپرچم هـای امریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.

آذربایجان شرقی

مردم مسلمان و روزه دار استان آذربایجان شرقی همگام با سایر هموطنان خود در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روزجهانی قدس حضوری پرشور دارند.

شرکت کنندگان در این راهپیمائی در صفوفی بهم پیوسته ندای آزادی قبله اول مسلمانان جهان سر میدهند و حمایت قاطع از انتفاضه مردم ستمدیده فلسطین و غزه و نفرت و انزجار خودرا از رژیم صهیونیستی و حامیان آن به نمایش میگذارند.

گروههای مختلف مردم با شرکت گسترده خود در این راهپیمایی باردیگر برعهد و پیمان خویش با ملت های مظلوم جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین تاکید میکنند.

گزارشهای دریافتی از شهرستانهای 19 گانه استان حاکی از عظمت راهپیمائی مردم شهرها و روستاهای این خطه از میهن اسلامی است.

استان کهگیلویه و بویر احمد

مردم آگاه و ولایت مدار کهگیلویه و بویراحمد امروز همگام با دیگر مردم ایران اسلامی در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمده اند.

مردمی که در 31 سال گذشته به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفته اند امروز هم با احساس هم دردی با برادران و خواهران دینی خود در فلسطین اشغالی نشان دادند که آنان تنها نیستند.

امروز خیابان های شهرهای استان شاهد راهپیمایی گسترده مومنان روزه داری است که با شعارهای کوبنده ، ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین آزادی قدس شریف را خواستار شدند.

شرکت کنندگان با شعارهای "مرگ بر اسراییل ، مرگ بر امریکا ، فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم " انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیزم و امریکای جنایتکار اعلام کرده اند.

حضور جوانان ، نوجوانان و عشایر در راهپیمایی از جلوه های ویژه این مراسم است.

استان یزد

مردم خداجوی و روزه دار استان یزد با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از سازش کاران اعلام کردند و خواستار اتحاد تمامی مسلمانان جهان برای آزادی قدس شریف شدند.

این راهپیمایی که در تمامی شهرها و روستاهای استان یزد برگزار شد، راهپیمایان با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

استان ایلام

مردم روزه دار استان ایلام همزمان با سراسرکشور با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند .

مردم شهید پرور استان ایلام به خیابان ها آمدند تا بار دیگر حمایت قاطع خود را از آرمان های فلسطین مظلوم به جهانیان نشان دهند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی با سردادن شعارهایی چون مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ، جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین را محکوم کردند.

استان مازندران

مردم روزه دار استان مازندران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز جهانی قدس به خیابانها آمدند و خواستار نابودی اسرائیل و بازگشت سرزمینهای اشغال شده ، وسیله صهیونیستها به مردم مظلوم فلسطین شدند.

در این راهپیمایی که علاوه بر ساری در سایر شهرهای و روستاهای این استان برگزار شد ، قشرهای مختلف مردم اعم از پیر و جوان ، کودک و ورزشکاران و سایر اقشار مردم حضور چشمگیر داشتند.

راهیپمایان با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا و مرگ بر سازشکار خواستار آزادی قدس از چنگال صهیونیستها شدند.

استان چهارمحال و بختیاری

مردم چهارمحال و بختیاری از نخستین ساعات آغاز راهپیمایی همپای همه آزادگان جهان و مردم مظلوم فلسطین علیه مستبدان و اسراییل غاصب به خیابان‌ها آمدند و با اعتقادی راسخ فریاد دفاع از مظلوم سر دادند.

روزه داران ولایت مدار چهارمحال و بختیاری امروز با لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تلاش برای آزادی قدس شریف قبله اول مسلمین در تظاهرات روز قدس شرکت کردند و فریاد حق خواهی و آزادی سردادند.

قشرهای مختلف مردم از ترک، لر،فارس و بختیاری ،دانشگاهیان، جامعه پزشکی، ورزشکاران، بازاریان و اصناف در شهرهای مختلف استان با سردادن شعارهای مرگ بر اسراییل ، فلسطین حمایتت می کنیم انزجار خود را از کشتارهای بی رحمانه اسراییل غاصب اعلام کردند.

مهاباد

قشرهای مختلف مردم مهاباد با حضورگسترده و یکپارچه در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس ، خشم و انزجارخود را از جنایات رژیم غاصب قدس و استکبار جهانی اعلام کردند .

راهپیمایان مهابادی پس از طی مسیر خیابان هـای صلاح الدین ایوبی غربی و جمهوری اسلامی در میدان شهرداری تجمع کردند.

در پـایان ، قطعنامه راهپیمایی در 6 ماده قـرائت شد و راهپیمایـان با فریاد تکبیر بند بند آن را تایید کردند.

استان سمنان

مردم نوعدوست و خداجوی استان سمنان در تجدید پیمان با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب همدل و همگام در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده اند.

مردم سراسر این استان با آغاز راهپیمایی به خیابان ها آمده اند تا تبعیت از امام خمینی در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلابی و اسلامی و پیروی از اصل ولایت و رهبری را اعلام کنند.

مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اینکه اعلام کردند که روز جهانی قدس روز انزجار همه انسانیت از رژیم نژاد پرست و اشغالگر قدس است بر ایستادگی خود در حمایت از ملت ستمدیده فلسطین با فریاد و خروش بر سر آمریکا و اسراییل تاکید کردند.

مردم استان سمنان از کوچک و بزرگ ، پیر و جوان و زن و مرد کارگر و کارمند ، روحانی و بسیجی حمایت از فلسطین را در خیابان ها فریاد کردند.

استان سیستان و بلوچستان

گروههای مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همزمان با سراسرکشور در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری پرشور داشتند.

روزه داران با صفوف به هم پیوسته و مشتهای گره کرده حمایت خود را از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مرگ براسراییل ، مرگ برامریکا، امریکا درچه فکریه ایران پراز بسیجیه ، اسراییل هیچ غلطی نمی تواند بکند ، نصرمن الله وفتح قریب - مرگ براسراییل مردم فریب گوشه ای ازشعارهای مردم روزه دار دراین راهپیمایی باشکوه بود.

از ویژگیهای راهپیمایی روزجهانی قدس در زاهدان حضور برادران اهل تسنن و جوانان دراین راهپیمایی بودکه جلوه ای خاص به ان بخشیده بود .

راهپیمایان ازساعات اولیه امروزدر میدان آزادی حاضر شده و این مسیر را تا مصلای قدس با نظم وترتیب خاص طی کردند و خشم و انزجارخود را از رژیم صهیونیستی ابرازداشتند.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری روز قدس قرائت شدکه باتکبیرحاضران موردتایید قرارگرفت

کد خبر 115273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز