پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین از همه ملت‌های عربی و اسلامی دعوت کرد تا روز جمعه برای دفاع از قدس و زنده نگه داشتن روزی که امام خمینی (ره) آن را روز جهانی قدس اعلام کردند، در راهپیمایی‌ها و تجمعات به طور گسترده شرکت کنند.

hanieh

به گزارش فارس، اسماعیل هنیه  در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم از همه ملت‌های عربی و اسلامی در همه نقاط جهان خواست تا برای متوقف کردن توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه قدس و ملت فلسطین، در راهپیمایی‌ها روز جهانی قدس شرکت کنند.

هنیه با اشاره به اینکه روز جمعه، همزمان با شرکت مسلمانان در مراسم روز جهانی قدس، کنفرانس بین‌المللی یهودیان در قدس اشغالی برگزار خواهد شد؛ برگزاری این کنفرانس را محکوم کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس در این روز، اقدام تحریک آمیز علیه احساسات ملت‌های عربی و اسلامی و بی توجهی کامل به همه قوانین و موازین بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه کنفرانس یهودیان، کنفرانسی دروغین است و ماهیت قدس و اراضی فلسطین را تغییر نخواهد داد؛ خواستار برگزاری کنفرانس‌های عربی و اسلامی در کشورهای اسلامی و عربی در پاسخ به این کنفرانس دروغین و تاکید بر هویت اراضی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی شد.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با اشاره به ادامه توطئه های رژیم صهیونیستی در قدس و ادامه یهودی سازی و شهرک سازی این رژیم گفت: اشغالگران در قدس در حال بیرون کردن ساکنان اصلی و نماینده های آنها از خانه‌هایشان هستند و حفاری ها در زیر مسجدالاقصی ادامه دارد و صهیونیست‌ها همچنان مانع از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی می‌شوند.

هنیه، همه آزادگان جهان را به فعالیت گسترده در عرصه بین‌المللی برای مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی و تاکید بر هویت مسجدالاقصی و آزادی سرزمین فلسطین از دست اشغالگران فرا خواند.

کد خبر 115255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز