دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه سیاسی: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرسال، صحنه اعتراض و راهپیمایی مردم جهان علیه قدرت‌هایی است که علاوه بر غصب سرزمین و تعدی به جان و مال و ناموس دیگران، در برابر دیدگان همه نهادهای بین‌المللی و وجدان بشری دست به کشتار و جنایت می‌زنند و در محفل‌های پنهان و آشکار خود با دستانی خونین با یکدیگر دست می‌دهند.

روز قدس

رهبر فقید انقلاب اسلامی که در گرمای تابستان ماه رمضان سال 1358 روزی را به‌ نام روز قدس نامیدند و مسلمانان و همه مردم آزاده جهان را برای دادخواهی از مظلومان عالم و به‌ویژه مردم مظلوم سرزمین غصب‌شده فلسطین فراخواندند، چند روز پیش از نخستین روز قدس در تعریف این روز تاکید فرمودند:

«روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی که زیر فشارظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌هاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند، و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند.»

امسال نیز در سی‌ودومین روز قدس و در شصت‌ودومین سال اشغال رسمی خاک سرزمین پیامبران، مردم ایران نیز از هر طیف و قومیت و سلیقه سیاسی و فرهنگی، همپای همه آزادگان جهان و علیه مستبدان و قدرت‌های خودکامه زمین و در دفاع از مظلومان جهان به‌ویژه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین، به خیابان‌ها خواهند آمد و با اعتقادی راسخ فریاد دفاع از مظلوم سرخواهند داد.

به همین مناسبت، چهره‌های سیاسی و نهاد‌های کشوری و لشکری در گفته‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال تأکید کردند. این گفته‌ها و دعوت‌ها تا روز پنجشنبه پیش از روز قدس ادامه خواهد داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صحنه بین‌المللی مسلمانان به کمک و همدلی یکدیگر نیاز دارند.

علی لاریجانی در مراسم افطار با ایتام کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خطاب به آنها گفت: همبستگی میان امت‌های اسلامی است که باعث می‌شود مشکلات‌مان را درون خودمان حل کنیم و نیازی به کمک‌ دیگران نیز نداریم. او ادامه داد: آرمان امام(ره) نیز برای همه مسلمانان این بود که مستقل باشند و زیر سلطه بیگانگان نروند. اگر روز قدس را عزیز می‌داریم به‌دلیل قسمتی از پیام گهربار امام(ره) بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی نیز شد و آن این بود که قدس پاره‌ای از قلب همه مسلمانان است. لاریجانی خطاب به ایتام کمیته امداد گفت: ممکن است شما در شرایط سختی زندگی‌تان را سپری کنید اما این را بدانید که در قلب مسئولان کشور جای دارید.

صبح پیروزی در راه است

جمعیت حامیان آزادی قدس شریف نیز به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: امت اسلامی در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌شتابد که فلسطین و فلسطینیان همچنان در حلقه محاصره اشغالگران دژخیم یهودی گرفتارند. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: جمعیت حامیان آزادی قدس شریف بر این باور است که سنت الهی و وعده خدایی تعطیل‌بردار نیست و صبح پیروزی در راه است.

این جمعیت از همه مسلمانان به‌ویژه مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی دعوت می‌کند چون همه‌ساله، به تبعیت از رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن میثاق با آرمان مقدس آزادی قبله اول و اعلام حمایت از مقاومت اسلامی نسل نستوه فلسطینی عظمت و اقتدار امت اسلامی را در مقابل نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم به نمایش گذارند.

راهی جز مقاومت نیست

سازمان بسیج هنرمندان نیز به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای را منتشر کرد.در این بیانیه آمده است: بار دیگر روز قدس، روز شکوه وجدان‌های بیدار و روز جهانی انسانیت فرا می‌رسد و ضمیر پاک میهمانان ضیافت الهی، سفر بزرگ خلق بر خلق به واسطه حق و حقیقت را در جلوه کبریایی رمضان به رخ می‌کشد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: روز قدس نمایشگر این حقیقت است و روز به روز آشکارتر می‌شود که هیچ راهی به جز مقاومت تا رفع کامل تجاوزگری و نابودی اسرائیل منحوس وجود نخواهد داشت؛ وعده‌ای که جز با تقوا، وحدت و روشن‌بینی تحقق نخواهد یافت. سازمان بسیج هنرمندان و هنرمندان بسیجی، همدوش دیگر مردم آزاده، امت اسلامی و ملت آزاده و مسلمان ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و ندای مظلومیت، حق‌طلبی و آزادی‌خواهی و رهایی قدس شریف را از چنگال صهیونیسم غاصب و جنایتکار جهانی سر خواهند داد.

مسیرهای راهپیمایی روز قدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرارسیدن آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در اطلاعیه‌ای، مسیرهای هفت‌گانه راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس تهران را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: امسال، مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی با توجه به تهدیدات بین‌المللی و توطئه سران استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی پرشورتر از سال‌های قبل در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور معنوی و آگاهانه خود را به اثبات می‌رسانند تا بانگ رسای مظلومیت تنیده شده در حقانیت فلسطین و سرزمین‌های به ناحق اشغال شده فلسطین و نابودی هرچه سریع‌تر رژیم سفاک صهیونیست را فریاد زنند.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: مراسم ویژه راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، در میهن اسلامی‌مان، همزمان و همگام و همصدا با سایر کشورها و بلاد اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان (12/6/1389) مطابق با بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان به‌صورت سراسری در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهای کشور به سوی میعادگاه‌های نمازجمعه، برگزار می‌شود.

این مسیرهای هفت‌گانه به این شرح هستند:

مسیر شماره 1: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، ‌خیابان انقلاب، دانشگاه تهران؛
مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی‌ (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛
مسیر شماره 3: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، ‌خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران؛
مسیر شماره 4: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، ‌تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛
مسیر شماره 5: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران؛
مسیر شماره 6: مسجد نور، میدان جهاد، خیابان دکتر فاطمی، خیابان فلسطین، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران؛
مسیر شماره 7: مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

کد خبر 115129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز