مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: برنامه‌های گسترده شهرداری تهران برای راهپیمایی روز قدس و مراسم شب‌های قدر اعلام شد.

اتوبوس در روز قدس

سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این باره گفت: مدیریت شهری با همه توان خود در مراسم با شکوه شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس شرکت فعال خواهد داشت.ایازی در توضیح فعالیت این نهاد اجتماعی در روز قدس افزود: ما در ماه مبارک رمضان فعالیت گسترده‌ای در سطح شهر داشته‌ایم که حضور بیش از ده‌ها هزار نفر هر شب در باغ‌موزه دفاع مقدس نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست. وی ابراز امیدواری کرد که شهروندان روزه‌دار در روز قدس نیز شاهد فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران در موضوع روز قدس باشند.

ایازی گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی توسط معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه، برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی با حضور متفکران و اندیشمندان و سخنرانی جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در یکی از این همایش‌ها که روز شنبه برگزار شد،

تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی با محوریت صهیونیسم شناسی و مقاومت اسلامی به‌صورت گسترده در مراکز فرهنگی شهر و در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه، انتشار ویژه نامه همشهری در زمینه مقاومت اسلامی و شناخت مبارزات مردم فلسطین، تجهیز کتابخانه‌های سطح شهر به کتب آشنایی با فلسطین و تبلیغات محیطی و میدانی در سطح شهر از جمله اقدامات ما خواهد بود و علاوه بر این در فرهنگسراها خصوصا در فرهنگسرای انقلاب برنامه‌های خاصی داریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی از حضور جوانان در این برنامه‌ها خبر داد و گفت: شهریاران جوان به‌طور فعال در این روز در کارهای تبلیغاتی در میان شهروندان عزیز حضور خواهند داشت و علاوه بر همراهی مردم عزیز با توجه به دوره‌هایی که درخصوص سلامت شهروندان دیده‌اند درصورت نیاز به کمک افراد نیازمند خواهند شتافت.

وی همچنین در باره برنامه‌های ویژه شب‌های قدر افزود: شهرداری تهران با هدف تعمیق فرهنگ شهروندی با تکیه بر ارزش‌های دینی و مذهبی و نیز تعظیم و تکریم شعائر اسلامی در لیالی قدر اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه تحت‌عنوان فجر رستگاری کرده است.

انجام برنامه‌های قرآنی در بیش از یکصد مسجد منتخب و محوری سطح شهر تهران با مشارکت مساجد و شورایاران از جمله اقداماتی است که به گفته ایازی در شب‌های قدر برگزار می‌شود و در ایستگاه‌های سفره‌های آسمانی که جزء برنامه‌های ماه مبارک رمضان شهرداری تهران است همچنان با افطاری ساده، ضیافت الهی برای شهروندان خواهیم داشت.

خدمات بهداشتی و درمانی

همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر، شرکت شهر سالم شهرداری تهران خدمات ویژه بهداشتی و اورژانسی را ارائه می‌کند.مدیرعامل این شرکت با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر امسال در محل دانشگاه تهران گفت: طبق هماهنگی با ستاد نماز جمعه تهران و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، پلی کلینیک منطقه 6 شهرداری به‌عنوان پایگاه ثابت اورژانس شرکت شهر سالم شهرداری درنظر گرفته شده است.

حسن علی غفاری خاطرنشان کرد: 10 دستگاه آمبولانس مجهز شرکت شهر سالم با آغاز مراسم روز جهانی قدس از ساعت 7 صبح و در روز عید سعید فطر از ساعت 5 صبح در مسیر از پیش تعیین شده مستقر شده و تا پایان مراسم حضور داشته و آمادگی پذیرش مراجعان را دارند.

وی افزود: آمبولانس‌های شرکت شهر سالم شهرداری تهران در مسیر خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان جمهوری اسلامی تا تقاطع خیابان فاطمی مستقر هستند تا در کار امدادرسانی به راهپیمایان روز قدس و نمازگزاران عید سعید فطر ارائه خدمت ‌کنند.
وی گفت: آمبولانس‌های شرکت شهر سالم شهرداری تهران، مجهز به کلیه امکانات از جمله آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو هستند و با حضور پزشکان و تکنسین‌های اورژانس، کاملاً برای پذیرش بیماران احتمالی آمادگی دارند.

حسن علی غفاری با اشاره به درنظر گرفته شدن تمام تمهیدات لازم درخصوص خدمات اورژانسی تصریح کرد: به‌منظور متمرکز شدن فعالیت‌های اورژانس شرکت شهر سالم، پلی‌کلینیک منطقه 6 شهرداری تهران با 20 تخت واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه شهید فرهنگ حسینی آماده پذیرش بیماران اورژانسی است.

کد خبر 115132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز