همشهری آنلاین: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز قدس اعلام کرد: ملت مبارز فلسطین مذاکرات خائنانه را نمی‌پذیرد و در روز قدس دیگر بار شعار مرگ بر اسرائیل را سر می‌دهد

Palestine

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:‌ بار دیگر روز قدس فرا رسید و چشم جهانیان به سمت ملت مظلوم فلسطین خیره شد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به امر امام راحل روز قدس نامیده شد، روز دفاع از آرمان ملتی است که سال‌هاست محنت و رنج آوارگی را به جان خویش خریده اما هرگز از پا ننشسته است. روز قدس یادآور ناله و شیون زنان و کودکان مصیبت زده‌ای است که سال‌هاست شهادت عزیزان خود را شاهد می‌شود و طعم تلخ هجران را می‌چشد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: روز قدس، روز همبستگی با امت اسلام در برابر غاصبانی است که برای نابودی اسلام قد علم کرده‌اند و هر روز با نیرنگی تازه به جنگ مسلمانان بر می‌خیزند. تاریخ مقاومت ملت فلسطین، رأی بالای مردم فلسطین به دولت قانونی حماس، نبرد 22 روزه مردم غزه و امثال آن همه و همه حکایت از آن دارد که مردم فلسطین تنها راه نجات خود را مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و ننشستن بر سر میز مذاکره و امضا نکردن طرح‌های به اصطلاح صلح می‌دانند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ملت فلسطین به خوبی می‌داند که در سایه ایستادگی است که وعده «ان تنصر الله ینصرکم» محقق می‌شود و به پیروزی و آزادی دست می‌یابد. امسال در حالی روز قدس را برگزار می‌کنیم که مذاکرات به اصطلاح صلح با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر فلسطینیان سایه انداخته است، پر واضح است که ملت مبارز فلسطین این مذاکرات خائنانه را نمی‌پذیرد و در روز قدس دیگر بار شعار مرگ بر اسرائیل را سر می‌دهد.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت روز قدس همه مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران را به حضور با شکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کند. به امید روزی که شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف باشیم. ان‌شاء‌الله.

کد خبر 115256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز