تکواندوی ایران در رقابت های المپیک نوجوانان نیز همانند سایر رقابت ها توانست با اقتدار و شایستگی حضور پیدا کند و هر دو ورزشکار نوجوان اعزامی ایران توانستند روی سکوی رقابت ها بروند.

دوچرخه 568

خوش رنگ ترین مدال ایران را در هفته نخست رقابت ها کاوه رضایی نوجوان باتکنیک تیم ملی تکواندو به دست آورد. تکواندوکار نوجوان کشورمان در رقابت‌های وزن 55 کیلوگرم بعد از استراحت در دور نخست، نمایندگانی از کشورهای هائیتی و سنگاپور را مقتدرانه و با نتایج 6 بر صفر و 12 بر صفر شکست داد تا به دیدار نهایی این دوره از بازی‌ها راه یابد.

وی در فینال مقابل «مامایف» از قزاقستان قرار گرفت که در دیداری نفس گیر و حساس موفق شد این حریف قدرتمند خود را نیز با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد و به اولین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان دست یابد.

کاوه رضایی پس از کسب عنوان قهرمانی گفت:« با الهام از تکنیک هادی ساعی توانستم قهرمان المپیک نوجوانان شوم.» رضایی در مورد بازی‌ها گفت: «کار بسیار بسیار سنگینی بود. بازی‌ها نظم و انضباط زیادی داشت و همه حریفانم آماده بودند. من در رقابت‌های گذشته، طلای نوجوانان جهان و مدال‌های تورنمنت‌های کره جنوبی و اتریش را گرفته بودم، اما این مدال برای من ارزشمند‌ترین است.»

وی در مورد آخرین رقابتش با حریف قزاق که قد بلندتر از او بود، گفت: «کار سختی در مبارزه آخر داشتم. قد او از من بلندتر بود، اما مسابقه‌ فینال هادی ساعی در المپیک پکن در نظرم بود و با الگو گرفتن از تکنیک‌های او بود که توانستم حریفم را شکست دهم. مربی‌ام به من تأکید می‌کرد که زیاد از او دور نشوم چون او می‌توانست با ضربه‌های بلند مرا شکست دهد. خدا کمک کرد و با تلاشی که داشتم، توانستم قهرمان المپیک شوم.»

محمد سلیمانی، دیگر ملی پوش نوجوان تکواندوی ایران در 48 کیلوگرم به مدال نقره این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

سلیمانی در دور نخست از سد حریف ازبک خود گذشت و در دور دوم به مصاف نماینده آمریکا رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. وی که باید در دیدار نهایی در برابر نماینده رژیم صهیونیستی قرار می گرفت در این مبارزه حاضر نشد و به مدال نقره بسنده کرد.

محمد سلیمانی در مورد این رقابت‌ها گفت: «من تلاش خودم را کردم و حریفانم را شکست دادم و نشان دادم که شایسته کسب مدال طلا هستم و امیدوارم که در رقابت‌های آینده این مسئله را جبران کنم.»

وی با بیان این که امیدوار است روزی قهرمان المپیک شود، ادامه داد: «کار من در این رقابت‌ها سخت بود. اول حریفی از ازبکستان را شکست دادم. قد او بلندتر از من بود و قدرت بدنی‌اش هم بیشتر بود. اما در نهایت توانستم او را شکست دهم. در مسابقه دوم نیز حریف آمریکایی را که ضربه‌های چرخشی خوبی می‌زد، شکست دادم. آن مسابقه هم برای من خیلی سخت بود، اما باز هم توانستم به فینال برسم.»

کد خبر 114986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز