چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرماندهی نیروی انتظامی در سومین نشست فصلی فرماندهان و مدیران ناجا، افزایش کنترل مرزها و رسیدگی به امور راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات را دو اولویت مهم ناجا در سال آینده برشمرد.

به گزارش همشهری، سردار مقدم، به شاخص عملکرد ناجا در هشت ماهه 1385 اشاره و خاطرنشان کرد: در سرقت مسلحانه 17درصد ،زورگیری و سرقت به عنف 7 درصد، گروگانگیری 20 درصد و در مجموع جرائم به عنف و موضوعات امنیتی 10 درصد کاهش داشته است.

فرمانده ناجا در مورد تصادفات گفت: براساس آمار متوفیان پزشکی قانونی، از 6 درصد رشد در ابتدای سال جاری به 37  صدم درصد رشد در پایان 7 ماهه اول امسال رسیده که در مجموع 63/5 درصد کاهش رشد داشته است.

وی از افزایش 32 درصدی کشفیات مواد مخدر و دو برابر شدن کشف هروئین خبر داد و افزود: در مجموع 240 تن مواد مخدر و 870 هزار آمپول و قرص روان‌گردان توسط ناجا کشف شده است.او ادامه داد: با احتساب سایر کشفیات توسط سازمان‌های دیگر ، در مجموع 30 درصد افزایش کشفیات گزارش گردیده است‌.

فرماندهی نیروی انتظامی در حوزه امنیت اخلاقی نیز از کاهش 18 درصدی فرار از منزل دختران خبر داد و اظهار داشت: کشفیات اقلام مرتبط با ماهواره  26 درصد و کشف فیلم و نوار غیرمجاز 18 درصد افزایش داشته است.

وی استاندارد سازی رفتار کارکنان را یکی از اولویت‌های ناجا برشمرد و گفت: در مورد این مسأله که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، اقدامات مؤثری صورت گرفته و برابر گزارش نظارت همانی (197) رضایت مردم هم افزایش یافته است.

فرماندهی نیروی انتظامی از اقدامات دیگر صورت گرفته ، تنظیم کارنامه یگانی را برشمرد و ادامه داد: در کارنامه یگانی براساس پیشرفت برنامه‌ها و مدیریت‌ها در سراسر کشور نمره داده می‌شود که در شش ماهه دوم سال 84 نمره یگانی 79 بوده و در شش ماه سال جاری به 5/81  ارتقا یافته است.

وی دو اولویت مهم ناجا در سال آینده را  افزایش کنترل مرزهای جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به امور راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات و متوفیان دانست.

کد خبر 11465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز