همشهری آنلاین: موضوع تحریم را به یک فرصت برای جهش در اقتصاد، اصلاح ساختارهای اقتصادی و خوداتکایی در همه بخش های اقتصادی تبدیل خواهیم کرد. از این فرصت برای ایجاد نظم جدید در اقتصاد در سطح بین الملل استفاده خواهیم کرد.

ahmadi negad

محمود احمدی نژاد یکشنبه شب در نشست مشترک دولت و مجلس طی سخنانی مجلس و دولت و همه نظام را یکپارچه و با ماموریت های بزرگ داخلی و جهانی دانست.

وی گفت: امروز قدم برداشتن برای همدلی را یک امر لازم و یک مجاهده انقلابی می شناسیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولیتها و ماموریتها فراوان است، گفت: کارهای زیادی با همدلی مجلس و دولت انجام شده اما کارهای بر زمین مانده بیشتر است. ما نیازمند همکاری و همدلی بیشتری هستیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت بدنه کارشناسی کل کشور است گفت: دولت بدنه کارشناسی ملت است و کاری را که امکان اجرایی داشته باشد بررسی می کند و با حداکثر ظرفیت کشور پیشنهاد می دهد. خواهش ما این است به نظر کارشناسی دولت اعتنایی بیشتری داشته باشید.

وی گفت: قانون برنامه راه را برای 5 سال ترسیم می کند هم اکنون همکاری خوبی میان مجلس و دولت است خواهش من این است قانونی که بسیار منسجم، هدفمند و شفاف تنظیم شده است، شاکله اصلی و هدفمندی و روان بودن آن حفظ شود تا ما تا 5 سال آینده کارها را به خوبی جلو ببریم. اگر پیچ و خم های اضافه در آن تعبیه شود و اگر کارهایی با تفسیرهای گوناگون در آن تعبیه شود بعدا شما در اصلاح آن و ما در اجرا مشکل داریم.

رئیس جمهور گفت: قانون پایه اداره کشور است. این قانون هم باید درست و خوب تصویب شود و هم باید خوب اجرا شود ما مطمئن هستیم که شما تلاش می کنید قانون را خوب تصویب کنید، بدانید دولت هم با تمام توان تلاش می کند که قانون را خوب اجرا کند.

احمدی نژاد در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه ها با بیان اینکه اجرای این قانون آغاز شده است گفت: ساماندهی بخشهای گوناگون، برنامه ریزی برای صنعت، تجارت و کشاورزی، ذخیره سازی، شناسایی اقشار مختلف و ایجاد شماره حساب و طبقه بندی کردن جزء تکالیف قانون است. ما اجرای قانون را شروع کرده ایم منتهی شما می دانید و ما هم می دانیم برخی نشسته اند ستاد درست کرده اند تا به خیال خام خودشان با شروع پرداخت یارانه و اصلاح قیمتها هجوم کنند و آسیب بزنند.

وی افزود: من می خواهم به شما اطمینان دهم که دولت با آگاهی کامل و هوشیاری با استحکام و دقت قدمها را برمی دارد و به فضل الهی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را به یک نقطه افتخار مجلس و دولت تبدیل خواهد کرد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان در برابر منطق ملت ایران کم آورده اند. امروز شروع کرده اند و گفتند تحریم می کنیم و چه می کنیم و چه می کنیم. یکی از حرفهایی که مدام تکرار می کنند این است که ما ملت ایران را منزوی می کنیم. می خواهم از زبان خودم و شما که همه نماینده ملت هستیم به آنها بگویم که ملت ایران 100 تا مثل شما را منزوی می کند و به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برخی گفتند به هواپیماهای ایران بنزین نمی دهیم. بسیار خوب. خیلی کار زشتی می کنید اولا خودتان را از دیدن چهره های انقلابی ایرانی و دیدن پرچم جمهوری اسلامی ایران روی هواپیما محروم می کنید.

رئیس جمهور افزود: هر کس به آنجا بیاید با خودش پول و آبادانی می آورد فکر می کنید اگر ملت ایران اروپا نرود و خرید نکند برای ایران اتفاقی می افتد؟ اتفاقی نمی افتد شما خودتان را تحریم می کنید.

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت با آمادگی کامل از 6 ماه قبل همه جا را بررسی کرده است گفت: اولا موضوع تحریم را به یک فرصت برای جهش در اقتصاد، اصلاح ساختارهای اقتصادی و خوداتکایی در همه بخش های اقتصادی تبدیل خواهیم کرد. ثانیا از این فرصت برای ایجاد نظم جدید در اقتصاد در سطح بین الملل استفاده خواهیم کرد. ما حداقل با 40 کشور روابط ویژه تنظیم کرده ایم برای اینکه مناسبات بانکی، بیمه، اقتصاد، صادرات و واردات از سلطه نظام سرمایه داری خارج شود. هدف اصلی آنها از این حرفها فشار بر ملت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران آب دیده است و بیدی نیست که با این بادها بلزرد. به فضل الهی به گونه ای برنامه ریزی شده است که حسرت یک سر سوزن فشار به ملت ایران را دشمنان ملت به گور خواهند برد.

احمدی نژاد در بخشی از سخنانش به درخواست مذاکره آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: گفته اند می خواهیم مذاکره و گفتگو کنیم. بسیار خوب ایران همیشه اهل گفتگو و منطق بوده است شما از گفتگو می ترسید. بیانیه تهران در متن یک گفتگوی منطقی و عادلانه جریان داشت. شما خودتان خواسته بودید. چرا زیر آن زدید.

وی افزود: خیال کرده اند. اگر از آن کاخ های شیشه ای، از باد دماغ، از گنده دماغی پایین آیند و بنشینند با آنها حرف می زنیم. منطق را می گذاریم روی میز، آنها هم اگر منطقی دارند بگذارند. اما اگر خیال کرده اند با تبلیغات و حرفهای بچه گانه، نظام جمهوری اسلامی، مجلس و دولت به اندازه سر سوزن از حقوق ملت ایران عقب نشینی می کنند بدانند چنین چیزی تعبیر نخواهد شد و این آرزو از آن آرزوهایی است که حتما به گور واصل خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اظهارات مصباحی مقدم نماینده تهران و رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد آقای مصباحی مقدم را می پذیرم ما آمادگی داریم ماهی یک بار کمتر و بیشتر نشست داشته باشیم. از آقای کوهکن و آقای لاریجانی هم خواهش کردیم پخش مستقیم نداشته باشیم. یک ساعت و نیم اجازه دهیم نمایندگان، وزیران و معاونان آنان گفتگو کنند و در هر جلسه یک دستور کار مشخص داشته باشیم و همه هم نظر تصمیم گیری کنیم و دست به دست هم در خدمت ملت حرکت کنیم.

کد خبر 114560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز