سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید سعید فطر موافقت کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه 2 شهریور ماه در بررسی طرح دو فوریتی اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید سعید فطر، ابتدا دو فوریت آن را رد ولی یک فوریت آن را به تصویب رساندند.

نمایندگان با 143 رای موافق، 68 رای مخالف و 7 رای ممتنع به دو فوریت طرح اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید سعید رای ندادند ولی با 145 رای موافق، 58 رای مخالف و 6 رای ممتنع موافقت خود را با یک فوریت این طرح اعلام کردند.

در مقدمه توجیهی طرح اختیار دولت برای تعیین ساعات کار در ماه مبارک رمضان و افزایش تعطیلی عید سعید فطر که با امضای 53 تن از نمایندگان ارائه شد، آمده است: ایجاد فرصت مناسب برای بهره‌مندی کارمندان دولت از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان و همگرایی بیشتر با کشورهای اسلامی است.

بر اساس ماده واحده‌ این طرح، هیات وزیران می‌تواند در ماه مبارک رمضان ساعات کاری کارکنان دولت را متناسب با فصل و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق مختلف کشور، حداکثر به میزان 15 ساعت در هفته کاهش دهد به نحوی که منجر به تعطیلی یک یا چند روز کاری یا اخلال در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات به ارباب رجوع و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و کاهش بهره‌وری نشود.

همچنین این طرح مقرر می‌کند که تعطیلات عید سعید فطر سه روز خواهد بود و در ازای آن 15 خرداد و 29 اسفند تعطیل رسمی نخواهند بود. 

کد خبر 114694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز