همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه با اشاره به فضائل حضرت علی (ع) به موضوع حضور همواره منافقین در جریان تاریخ اشاره کرد و گفت: نکته عمیق در مورد منافقین حضور آنها در عرصه بین المللی معاصر است که نمونه آن در رفتار آمریکا در قبال مردم ایران و فلسطین دیده می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی تاکید کرد که مذاکرات صلح فلسطین سرنوشتی بد‌تر از آناپولیس خواهد داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم بهترین سرنوشت‌ها را بر امت علی ابن ابیطالب (ع) و مسلمین مقدر فرماید و توشه عظیم معنوی برای نمایندگان مجلس و ملت ایران فراهم شود.

 وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ضربت خوردن حضرت علی (ع) افزود: یکی از افراد می گوید فضائلی که درباره حضرت علی (ع) وارد شده است، درباره هیچ کس نقل نشده است، در این باب کافی است که به چند نمونه از سخنان پیامبر (ص) درباره حضرت علی (ع) اشاره شود.

لاریچانی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود که ای علی نسبت تو به من نسبت هارون به موسی است، مگر در نبوت که پس از من پیامبری نیست و همچنین پیامبر فرمود هر کس که من مولای او هستم علی(ع) هم مولای اوست و نیز ایشان فرمودند که به علی ناسزا نگوییم چرا که او شیفته وبیقرار ذات الهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین پیامبر درخصوص حضرت علی (ع) فرمودند که پروردگار عالمیان درباره علی بن ابیطالب تعهدی نموده و فرموده است که علی (ع) پرچمدار هدایت و کانون نور ایمان و پیشوای اولیاءالله و نور برای هر کسی است که من را اطاعت کند و نیز پیامبر فرمود که علی(ع) امیر مردم با ایمان و پیشوای متقین و رهبر کمال یافتگان است و کسی که او را تصدیق کرد رستگار شد و کسی که او را تکذیب کرد رسوا و ساقط شد.

لاریجانی اظهار داشت: یکی از افراد از پیامبر (ص) نقل می‌کند که هر کس بخواهد به حضرت آدم در علمش بنگرد و به نوح در تقوایش به ابراهیم در بردباری‌اش و به موسی در هیبتش و به عیسی در عبادتش، باید به علی بن ابیطالب (ع) نگاه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند شناخت این شخصیت نادر در وصف نگنجد اما از بیان خود او مدد می‌جوییم تا جرعه‌ای از معرفتش بنوشیم که فرمودند در فرداها من را می‌بینید و خصایص شناخته نشده من برایتان آشکار می‌شود و پس از تهی شدن جای من و ایستادن دیگری بر جای من،‌ من را خواهید شناخت.

 وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: امام علی (ع) فرمود همانا گروهی خدا را به انگیزه پاداش می‌پرستند و این در واقع عبادت تجارت‌پیشگان است و گروهی او را از ترس می‌پرستند که این عبادت ترسوصفتان است.

 رئیس مجلس در ادامه با طرح این سوال که ترسیم علی (ع) از ولایت پیشگامان چگونه است؟ از قول حضرت نقل کرد، فرمود: اگر با شمشیرم بینی مومن را بزنم تا با من دشمن شود، هرگز دشمنی نخواهم کرد و اگر همه دنیا را بر سر منافق بریزم که مرا دوست بدارد، هرگز مرا دوست نخواهد داشت چرا که پیامبر(ص) فرمود:یاعلی مومن تو را دشمن ندارد و منافق تو را دوست نخواهد داشت و به همین جهت کسی که دوستدار ولایت علی (ع) است، در پاسخ به این الگوهای خارجی که طعنه زد که چگونه علی (ع) در حق دوست خود حد جاری نمود و پنجه دستش را برید فرمود، پنجه‌ام را برید سید جانشینان پیامبران و پیشوای سفیدرویان قیامت یعنی علی (ع) که امام هدایت و مبارز شجاعان است و نبرید دستم را جز به حقی که خداوند قرار داده است و این سنت ولایتمداران مکتب علی بن ابیطالب (ع) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طرف مقابل سه دسته در مقابل راه حق معرفی می‌شوند و امام فرمود که چون من برای امر خلافت قیام کردم طایفه‌ای نقض بدعت کردند و جمعیتی از دین بیرون رفتند و جمعیتی هم از اول سرکشی و طغیان نمودند، اصحاب جمل که خود را ناکثین نامید پول‌پرستان صاحب مطامع و طرفداران تبعیض بودند که سخن علی (ع) را در باب عدالت و مساوات برنتافتند،‌ اصحاب صفین که آنان را قاسطین نامیدند روح سیاست و تقلب و نفاق در آنان موج می‌زد و قصدشان در دستگیری حکومت و زمامداری بود و اصحاب نهروان که خوارج بودند که خود آنان را مارقین خواند که روح‌شان روح عصبیت‌های ناروا و خشکه‌مقدس‌ها و جهالت‌های خطرناک بود که نه بصیرت دینی داشتند ونه بصیرت عملی.

وی خاطرنشان کرد: اما در جمل صحنه گمراه کننده‌تر است، مردی به محضر حضرت علی (ع) شرفیاب شد و گفت آیا ممکن است طلحه و زبیر و عایشه در باطل اجتماع کنند چراکه شخصیت‌هایی مانند آنان از بزرگان صحابه رسول خدا بودند و چگونه ممکن است این عده اشتباه کنند و راه باطل را بپیمایند.، دکتر طاها حسین دانشمند مصری می‌گوید پاسخ علی (ع) آنقدر محکم و متین است که بالاتر از آن تصور نمی‌شود، بعد از آنکه وحی خاموش گشت و ندای آسمانی منقطع شد سخنی به این بزرگی شنیده نشده است، امام علی (ع) فرمودند که سرت کلاه رفته و حقیقت بر تو اشتباه شده است، چرا که نباید حق و باطل را با میزان قدر و شخصیت افراد سنجید و این صحیح نیست که تو اول شخصیت‌هایی را مقیاس قرار دهی و بعد حق و باطل را با آنها بسنجی، این حق و باطل است که باید مقیاس اشخاص و شخصیت‌ها قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود مشکل‌ترین مبارزه از نگاه حضرت علی(ع) را مبارزه با نفاق دانست و اظهار داشت: امام در نامه‌ای به محمدبن ابی‌بکر فرمود که پیامبر به من فرموده است، من در امتم از مؤمن و مشرک نمی‌ترسم چرا که مؤمن را خداوند به سبب ایمانش باز می‌دارد و مشرک را به سبب شرکش خوار می‌کند اما در شما از منافق دل دانا زبان می‌ترسم که آنچه را می‌پسندید می‌گویید و آنچه را ناپسند می‌دانید، نمی‌گویید.

وی افزود: تجربه انقلاب اسلامی در مصاف منافقین پرده دیگری از همین سخن آسمانی را رمز‌گشایی می‌کند، ‌تروریست‌های منافق که شهید رجایی و شهبد باهنر و شهید بهشتی و یارانش را به شهادت رساندند جز این نشانه‌ها را در سیمای خود نداشتند.

لاریجانی ادامه داد: منافقان سخنان مردم پسند را کلید رفتار تروریستی و ناشایست خود قرار می‌دهند که امام خمینی(ره) از تکیه تصنعی بر نهج‌البلاغه گروه اعزامی منافقین به نجف پی به کج راهه آنان برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نکته عمیق‌تر در نفاق بین‌المللی عصر حاضر است که هرچه این گروه تروریست و منافق بیشتر دست در شهادت فرزندان انقلاب بردند نزد آنان محبوب‌تر شدند، همان اهالی کاخ سفید را می‌گویم که سخن از حقوق بشر و صلح دوستی و همراهی با ملت ایران می‌سرایند اما با همه وجود از منافقین حمایت می‌کنند.

 لاریجانی خاطرنشان کرد: شناعت در عمل ایالات متحده در مورد ملت فلسطین هم دیده می‌شود، که وعده‌های توخالی تحقق حقوق ملت فلسطین را در هنگامه انتخابات داخلی آمریکا یکباره به بازارهای مکاره تزویر مذاکرات سازش آن هم بعد از اقدامات رژیم صهیونیستی بدل نمودند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اوباما باید به جای رجزخوانی نسبت به مردم ایران و مقاومت لبنان دچار سرافکندگی در قبال شخصیت دروغین خود باشد که بعد از مهاجرت‌های جمعی در کرانه باختری، محاصره غزه، احداث شهرک‌های یهیودی‌نشین و تخریب امکان تاریخی اسلامی خود را در مرجعیت صلح‌خوانی می‌بیند.

لاریجانی گفت: ایالات متحده تردید نکند که این مذاکرات پوچ و بی‌محتوا سرنوشتی بدتر و زشت‌‌تر از مذاکرات آناپولیس خواهد داشت و ملت‌های مسلمان فریب این مانورهای کودکانه دیپلماتیک را نخواهند خورد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به بیان کلامی از حضرت علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: ایشان فرمودند، ای مردم حقی من بر شما دارم و حقی هم شما بر من دارید، حق شما بر من خیرخواهی درباره شما، تنظیم و فراوان نمودن بیت‌المال برای تهیه معیشت سالم برای شما و تصدی و تعلیم شما که از جهل نجات پیدا کنید و تأدیب شما که علم شما را بسازد، اما حق من بر شما وفا به بیعتی است که با من کردید و خیرخواهی در حضور و غیاب و پاسخ مثبت در آن هنگام که شما را بخوانم و اطاعت از من زمانی که به شما دستوری بدهم.

 لاریجانی ادامه داد:‌ در این کلام رابطه امام با امت به نیکویی تبیین یافته است و بسیاری از کجی‌ها در دوری از این طریق رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: آشفتگی مسیر انحراف و نفاق همیشه در عدم پایبندی به این تعهد است، ‌چنگ زدن به راه‌های غیر اصیل که ریشه در نصوص اسلامی ندارد به این کج‌راه‌ها می‌انجامد چرا که امام عصر(عج) فرمودند که در زمان غیبت به روات احادیث ما رجوع کنید و راه‌های دیگر صراط اصیل ولایت محسوب نمی‌شوند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بیاد دارید که امام علی(ع) با چه خون جگری با اصحاب بی‌وفای زمان خویش خداحافظی نمود و فرمود که خدا نابودتان کند که قلبم را با خون‌آبه پر کردید و سینه‌ام را از خشم مالامال نموده‌اید و غم‌های متوالی را جرعه پس از جرعه به من خوراندید و رأی و نظرم را با نافرمانی عوض ساختید.

 وی در پایان به فرموده حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: سوگند به خدا، انس فرزند ابوطالب با مرگ پیش از انس کودک شیرخوار است با پستان مادرش.

کد خبر 115113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز