همشهری آنلاین: وزیر دفاع با بیان اینکه صنعت دفاعی ایران به جایی رسیده است که دیگر کسی نمی‌تواند جلودار آن باشد، گفت: صنعت دفاعی اکنون به صنعت جامع، جهانی، پویا و پیشتاز تبدیل شده که قادر است علاوه بر تامین نیازمندی‌های دفاعی کشور به بیش از 50 کشور جهان نیز صادرات داشته باشد.

ahmad vahidi

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) با حضور در حرم مطهر حضرت امام (ره) با اشاره به فرا‌رسیدن سی و یکم مردادماه سالروز صنعت دفاعی کشور گفت: زمانی که امام خمینی(ره) در سخت‌ترین شرایط جنگ و تحریم فرمان دادند که شما می‌توانید و باید وابستگی به بیگانگان را قطع کنید و نیازمندی‌های کشور خودتان را تأمین کنید، متخصصان مجرب، دانش‌پژوهان، دانشجویان، جوانان رشید و صنعتگران این مرز و بوم در لبیک به ندای امام عزیز آستین همت بالا زدند و با کمترین امکانات جوانه‌های استقلال و خودکفایی را در عرصه‌های مختلف به ویژه صنعت دفاعی بارور کردند.

وی افزود: آنچه امروز و پس از گذشت 30 سال به‌عنوان صنعت دفاعی مستقل و خودکفا در تأمین نیازمندی‌های نیروهای مسلح شاهد هستیم مرهون نهضت و راه عزتمندانه‌ای است که امام خمینی(ره) پیش روی ملت ایران قرار داد و آن همان راه خداجویی، خودباوری، خوداتکایی، خودکفایی، خردورزی، خلاقیت و نوآوری برای اداره کشور، توسعه، پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی است.

وزیر دفاع در ادامه خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که به برکت امام، انقلاب، خون شهیدان، ایثار و فداکاری جانبازان و تلاش و مجاهدت متخصصان زبده و زحمت‌کش ایران عزیز که در گذشته صنعتی کاملاً وابسته داشت و در برخی زمینه‌ها صنعت نداشت، امروز در زمینه‌ دفاعی صنعتی جامع، جهانی، پویا و پیشتاز دارد که قادر است علاوه بر تأمین نیازمندی‌های کشور، به بیش از 50 کشور جهان نیز صادرات داشته باشد.

وحیدی با بیان اینکه صنعت دفاعی ایران به جایی رسیده است که دیگر کسی نمی‌تواند جلودار آن باشد، اظهار داشت: صنایع دفاعی ما با تولیدات و امکانات انبوه و پیشرفته خود و در عمل به دنیا نشان داد که هیچ‌چیز از دنیا کم ندارند.

وزیر دفاع با اشاره به خودکفایی نیروهای مسلح گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری مقتدرانه در مقابل رژیم استکبار ایستاده‌ایم.

وحیدی در ادامه به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ما صداهایی را می‌شنویم که می‌گویند طرح نظامی در دست داریم و ما به آنها می‌گوییم ما همان ملتی هستیم که برای اینکه یک وجب از خاک ایران به‌دست دشمن نیفتد هشت سال جنگیدیم و حدود 200 هزار شهید دادیم؛ آیا شما هم آماده‌اید که سال‌ها بجنگید و ده‌ها هزار بلکه صدها هزار کشته به خانه ببرید؟ ما آماده‌ایم.

وزیر دفاع با اشاره به پذیرش قطعنامه و پایان جنگ تحمیلی اظهار داشت: در آن زمان همه ناراحت بودند؛ زیرا می‌گفتند: ما حاضریم همه چیز خود را بدهیم. امام چرا جام زهر را بنوشد. ناراحتی به این دلیل بود و گرنه ما در همان زمان هم پیروز بودیم.

وحیدی با بیان اینکه تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم، گفت: ما فکر باطل دشمنان اسلام را به گور می‌فرستیم. خفاشانی که شب پروازند نمی‌توانند عقابان تیزپرواز را مستأصل کنند. آنها فکر می‌کنند با این تسلیحات نظامی‌شان می‌توانند ملت ما را بترسانند؛ درحالی‌که ملت ما بر فراز قله‌ها پرواز می‌کند و رهبرمان دشمنان را به‌ذلت کشانده است.

کد خبر 114366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز