یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

برخی مانند دکارت، فیلسوف فرانسوی برای اینکه به خود و دیگران ثابت کنند هستند، می‌اندیشند، برخی دیگر دست به آفرینش هنری می‌زنند و البته برخی نیز به قول معروف با قلدری و زورگویی سعی می‌کنند خودی نشان دهند

پول، مهر

در این میان برخی دیگر تصور می‌کنند راه میانه را پیش گرفته‌اند و برای نمونه مهر خود را به دست گرفته و هر جای خالی که گیر آوردند یک مهر می‌زنند. یکی از اشیای مورد علاقه این افراد اسکناس‌هایی است که برای چاپ هرکدام از آنها هزینه‌های سنگینی صرف شده است.

حال آنکه به طور کلی هر نوع نوشتن و مهر زدن روی این اسکناس‌ها مصداق کثیف و آلوده کردن آنهاست. بنابراین بهتر است به‌جای این نوع حرکات خودخواهانه از اسکناس‌ها بیشتر مراقبت کنیم.

تسهیلات زودبازده برای دیارباقی

مطالعه شیوه‌های ابتدایی قاتلان برای کشتن افراد، گاهی مرغ پخته را به خنده می‌اندازد. برای نمونه یکی زحمت خریدن اسلحه و استفاده از آن را به خود می‌دهد، دیگری با هزار و یک ترفند سعی می‌کند صحنه‌سازی کند و تقصیر را به گردن دیگری بیندازد.

حال آنکه در اغلب خیابان‌های شهر تسهیلات بسیار و رایگانی برای قتل به چشم می‌خورد و لازم نیست آنها زحمت زیادی به خود بدهند. برای نمونه کافی است قاتل فرضی ما کنار یکی از این تابلو‌های برق، با یک تنه ساده به مقتول وی را ابتدا راهی تابلوی برق و به‌دنبال آن راهی دیار باقی کند. البته برای این منظور سیم‌های بدون روکشی نیز از بسیاری از تیر‌های برق بیرون زده که می‌تواند در افزایش آمار قتل‌های غیرعمد مفید باشد. به‌هرحال بهتر است در کنار برخورد با دارندگان سلاح سرد با تهیه‌کنندگان این نوع آلات قتل نیز برخورد شود.

آرامش در شب‌های رمضان

با اینکه بارها در رابطه با تخطی بساز‌وبفروش‌ها از رعایت کردن حریم قانونی پیاده‌روها در این ستون نوشتیم اما هنوز هم بسیاری از بساز‌وبفروش‌ها دیده می‌شوند که توجه چندانی به این موضوع نشان نمی‌دهند. عده‌ای از آنها هم نه‌تنها رهگذران پیاده را با مشکل مواجه کرده و راهی به جز عبور از داخل خیابان برایشان باقی نگذاشته‌اند، در پاره‌ای از موارد نیز هنگام تخریب یک بافت‌فرسوده آهن‌آلات و مصالح کهنه را تا مدت‌ها در گوشه‌ای از خیابان باقی‌ می‌گذارند.

ازسوی دیگر سر و صدای ناشی از ساخت‌وساز و گودبرداری بعضی از آنها در نیمه‌های شب، آرامش روزه‌داران را بر هم می‌زند. این در حالی است که روزه‌داران برای اینکه بتوانند هنگام سحر با انرژی بیشتری از خواب بلند شوند، باید در سکوت و آرامش خواب راحتی را سپری کنند. بنابراین در صورتی که امکان توقف پروژه‌های ساختمانی در نیمه‌های شب به هر دلیلی وجود ندارد دست‌کم بهتر است میزان کار در این ایام را به‌ کمترین میزان برسانند.

باجه نگهبانی

گویا از وقتی استفاده از تلفن‌همراه بین مردم فراگیر شده است، باجه تلفن‌های عمومی به هیچ‌کاره‌های شهرها تبدیل شده‌اند. گهگاه افراد از باجه تلفن به‌عنوان ایستگاه‌ پیاده‌سازی زباله‌های خود استفاده می‌کنند، طوری که اگر فردی بخواهد از آن باجه استفاده کنند، بوی تعفن زباله‌ها اجازه استفاده از دستگاه را از وی می‌گیرد.

در موارد دیگر نیز باجه تلفن تبدیل به باجه نگهبانی‌ کالاهای فروشگاه‌ها شده و سقف آن پر از بسته‌های گوناگون می‌شود. اما همه اینها در حالی است که باجه تلفن‌ها به رغم وجود تلفن‌های همراه می‌توانند نقش پررنگی در زندگی شهرنشینی بازی کنند و‌ یک وسیله در دسترس برای دانش‌آموزانی باشند که دچار مشکل شده‌اند.

کد خبر 113980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز