همشهری آنلاین: گروه اجتماعی: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، در تشریح فعالیت‌های این سازمان به مناسبت ماه مبارک رمضان از برگزاری 30 همایش بزرگ قرآنی همزمان با ماه رمضان در شهر تهران خبر داد.

قرآن

محمد بنیادی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در شورای معاونان پرورشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران طی نیمه اول مردادماه تشکیل شد، تمامی فعالیت‌های سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در ماه مبارک رمضان تبیین و مصوب شد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه افزود: پس از تشکیل جلسه شورای معاونان پرورشی شهر تهران، بر اساس دستورالعملی که به مناطق آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شد، کلیه مدارس، کانون‌های فرهنگی ــ تربیتی، اردوگاه‌ها و مناطق آموزش و پرورش شهر تهران به انجام مقدمات برای استقبال از ایام ماه مبارک رمضان و انجام برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های دانش‌آموزی در ماه رمضان ملزم شدند.

وی با بیان این‌که نخستین اقدام برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی از نمازخانه‌های مدارس، تکایا، حسینیه‌ها و مساجد شهر تهران است، اظهار کرد: مراسم نمادین غبارروبی از نمازخانه‌های مدارس، تکایا و مساجد شهر تهران روز گذشته، 16 مردادماه، با حضور دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در مسجد الغدیر تهران برگزار شد و تا فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سایر مساجد نیز ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با یادآوری این‌که اقامه نماز جماعت با شکوه در ادارات و مدارس قرآنی از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، به اجرای 30 همایش بزرگ قرآنی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری 30 همایش بزرگ قرآنی در ماه مبارک رمضان علاوه بر 30 همایشی است که همزمان با فصل تابستان در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر یک از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران بر اساس شرایط منطقه خود برگزاری یک تا دو همایش بزرگ قرآنی را بر عهده گرفته‌اند و در برگزاری این همایش‌ها از اساتید، قاریان، حافظان و محققان قرآنی شهر تهران نیز بهره می‌گیرند.

طرح هجرت 3 در ماه رمضان اجرا می‌شود

بنیادی در ادامه از اجرای طرح هجرت 3، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در طرح هجرت 3 که همزمان با ماه رمضان از سوی دانش‌آموزان شهر تهران آغاز می‌شود، تمامی نمازخانه‌های مدارس شهر تهران تجهیز، مرمت، بازسازی و بهسازی می‌شوند.

وی در مورد تلاوت قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در ادارات، مدارس قرآن و پایگاه‌های تابستانی گفت: تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم در ادارات، مدارس قرآن و پایگاه‌های تابستانی، مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش شهر تهران در ماه مبارک رمضان است که در تمامی ادارات و مدارس قرآن با حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

برگزاری مسابقه قرآن و مشاوره ویژه معلمان و مدرسان شهر تهران

محمد بنیادی در ادامه به برگزاری مسابقه «قرآن و مشاوره» همزمان با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این مسابقه با همکاری سازمان صدا و سیما ویژه معلمان و مدرسان شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی برنامه دیگر سازمان آموزش و پرورش شهر تهران را کتابت قرآن توسط دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در طرح کتابت قرآن دانش‌آموزی، دانش‌آموزان در مدارس قرآن و پایگاه‌های تابستانی بر اساس سیستم طبع و نشر قرآن که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت به کتابت قرآن کریم می‌پردازند و دانش‌آموزان هر منطقه از آموزش و پرورش شهر تهران کتابت یک یا دو جزء از قرآن کریم را انجام خواهند داد.

تجهیز دارالقرآن‌های شهر تهران همزمان با فرارسیدن ماه رمضان

وی در ادامه به تجهیز دارالقرآن‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: تجهیز دارالقرآن‌های شهر تهران به عنوان مراکز هوشمند سه هزار مدرسه قرآن شهر تهران از جمله اقداماتی است که همزمان با ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد که البته جزئیات اجرای طرح تجهیز دارالقرآن‌های شهر تهران طی جلسه‌ای که روز گذشته، 16 مردادماه، با حضور کارشناسان ادارات قرآن آموزش و پرورش برگزار شد، تبیین و تشریح شد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پایان عنوان کرد: برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در ماه مبارک رمضان سال 89 با یک جهش و برآورد صددرصدی روبرو بوده است.

کد خبر 113442
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز