همشهری آنلاین: مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اتمام رقابت قاریان و حافظان قرآن کریم پایان یافت

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در چهارمین و آخرین روز از مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز سه‌شنبه، 22 تیرماه برگزار شد، 22 شرکت کننده از 19 کشور در رشته‌های حفظ و قرائت به رقابت پرداختند.

در این مراسم که با تلاوت محمود رنگرز، قاری بین‌المللی از کشور ایران به عنوان قاری افتخاری آغاز شد، مدجادی عیسی در رشته حفظ کل از کشور الجزایر، فهمی بن متوسین در رشته قرائت از کشور برونئی دارالسلام، اکبال شاریپوف در رشته حفظ کل از جمهوری تاجیکستان برنامه خود را اجرا کردند.

سیدظفر موسوی در رشته قرائت از کشور اسکاتلند، علی احمد صالح عبدالکریم المنصوری در رشته حفظ کل از کشور امارات متحده عربی، محمدشریف محمد امین در رشته قرائت از کشور الجزایر، عبدالله حسن در رشته قرائت از کشور کویت و بوبکر جونه در رشته حفظ کل از کشور سنگال از دیگر متسابقان این بخش بودند.

در ادامه محمد کربلایی در رشته قرائت از کشور اتریش، عبدالقادر محمدطیب العوضی در رشته حفظ کل از کشور بحرین، الیاس ابراهیم ایسوفو در رشته قرائت از کشور موزامبیک، محمدسالم محمدامین در رشته قرائت از کشور موریتانی به اجرای برنامه پرداختند.

محمدسیدعلی سیداحمد در رشته حفظ کل از کشور کویت، پارینا کوپیتاک در رشته قرائت از کشور تایلند، قربانعلی اولومایکو در رشته حفظ کل از جمهوری قرقیزستان، عزت‌الله داولاتوف در رشته قرائت از جمهوری تاجیکستان از دیگر شرکت کنندگان در بخش مقدماتی این مسابقات بودند.

مصطفی امین کریم در رشته قرائت از کشور لبنان، محمدثالث عبدالسلام در رشته حفظ کل از کشور نیجریه، دنیس مولانو در رشته قرائت از کشور زیمباوه، عبدالرحمن محمدعلی در رشته قرائت از کشور اردن، فتح‌ الله در رشته قرائت از کشور اندونزی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این مراسم همچنین از سایت مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه شده است، رونمایی شد. اجرای برنامه تواشیح توسط گروه «سبحان» از اصفهان و برنامه ابتهال توسط محمدالعارف العسلی از کشور سوریه، قرائت اذان توسط حسین سبزعلی از کشور ایران، از دیگر برنامه‌های چهارمین روز از برگزاری این مسابقات بود.

عباس امام جمعه، داور تجوید، حمیدرضا مستفید، داور وقف و ابتدا، محمد عباسی، داور صوت، قاسم رضیعی داور لحن، حمید درایتی داور حسن حفظ، شهریار پرهیزگار، هادی حفاظ، عبدالرسول عبایی رئیس هیئت داوران، غلامرضا شاه‌میوه، ناظر، معتز آقایی و مهدی دغاغله به عنوان استاد راهنما، از اعضای ایرانی هیئت داوران هستند.

فرج‌الله محمود عبدالغنی الشاذلی داور تجوید و همراه از کشور مصر، احمد احمد نعینع، داور لحن از کشور مصر، عادل خلیل داور حسن حفظ از کشور لبنان، احمد مهاجر داور لحن از کشور اندونزی، ایلخان توک داور صوت از کشور ترکیه از داوران خارجی این مسابقات هستند.

مظرمحمد علی حسن الصحاف، داور وقف و ابتدا از کشور عراق، محمدعارف العسلی داور تجوید از کشور سوریه و ذولکیفله بن علی داور صوت از کشور مالزی، سایر اعضای هیئت داوران خارجی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را تشکیل می‌دهند.

همچنین یادآوری می‌شود که بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، ساعت 21:20 امشب، مراسم اختتامیه سومین جشنواره کتاب سال قصه‌های قرآنی و اهدای جوایز این جشنواره، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود که احمداحمد نعینع، قاری مصری در این مراسم به تلاوت قرآن کریم می‌پردازد.

این مراسم با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد. در این مراسم از 15 نویسنده و پژوهشگر که در این جشنواره در رشته های مختلف به عنوان نفرات برتر شناخته شدند، با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

لازم به ذکر است که مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت، فردا، چهار‌شنبه 23 تیرماه در این مکان برگزار می شود. 

کد خبر 111551

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز