همشهری‌آنلاین: بیست و هفتمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 18 تیر 89 با حضور قاریان و حافظان بیش از 60 کشور اسلامی در سالن اجلاس سران تهران آغاز به کار کرد

این مراسم با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز بین‌المللی سیدمجمد جواد حسینی و با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور و برخی مقامات کشوری، لشگری، قاریان و حافظان و همچنین مردم قرآنی کشورمان آغاز به کار کرد.

آیت‌الله خزعلی، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حاضران در این مراسم بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز جمعه در مراسم افتتاح بیست و هفتمین مسابقات بین‌المللی قران کریم با بیان این‌که " کاروان توحید چند هزار سال عقبه‌های سنگین، قله‌های بلند و مسیرهای پر فراز و نشیب را طی کرده و دشمنان توحید و عدالت با همه وجود در برابر این کاروان ایستاده و مقاومت کرده‌اند" اظهار کرد: من می‌خواهم به شما بشارت بدهم که به فضل الهی این کاروان در حال نزدیک شدن به مقصد نهایی است.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که " برخی از واژه جهانی شدن نگران می‌شوند و از آن استقبال نمی‌کنند" خاطرنشان کرد: آن‌ها اشتباه می‌کنند. انسان جهانی است و تا انسان‌ها جهانی فکر نکنند مرز اندیشه بشر از محدوده قبیله و قوم و نژاد حرکت نمی‌کند و اندیشه مدیریت جهانی در بشر به وجود نمی‌آید. امروز به فضل الهی به سرعت مرزها در حال برچیده شدن هستند و افق نگاه انسان‌ها وسیع و دل‌ها به هم نزدیک می‌شود. ضرورت برپایی عدالت روز به روز گسترده‌تر می‌شود و این یعنی نزدیک شدن به روز موعود، امروز عدالت‌خواهی به سرعت در حال گسترش است و هرکجای دنیا که می‌رویم و با هر گروهی از مردم که ملاقات می‌کنیم می‌بینیم که خواسته آن‌ها اجرای عدالت و حاکمیت و مدیریت عادل در جهان است.

وی با اشاره به استکبارگری مستکبران نیز گفت: مجموعه‌ای از استکبارگران که امروز در دنیا حاکم شده‌اند، فریبکارترین مستکبران تاریخ هستند. جنایت‌هایی که آن‌ها انجام داده‌اند به اندازه جنایت‌های تمام تاریخ است. فریبکاری‌هایی که آن‌ها کرده‌اند، بسیار گسترده‌تر از فریبکاری فریبکاران در طول تاریخ است و انحرافی که آن‌ها در مسیر خدا ایجاد کرده‌اند، جزو بزرگترین سدها و انحراف‌ها بوده است. آن‌ها گسترده‌ترین و بزرگترین بت‌پرستی تاریخ را در دنیا حاکم و بزرگترین ضربه‌ها را به موجودیت انسان وارد کرده‌اند. می‌بینید تا با ملت‌ها، مردها و زنان چه کرده‌اند. می‌بینید که در فلسطین چه می‌کنند، چه جنایت‌هایی انجام می‌دهند و با تبلیغات به گونه‌ای عمل می‌کنند که به فرمانده این جنایت‌ها مدال صلح می‌دهند و انسان‌های زیادی آن‌ها را تشویق می‌کنند. در طول تاریخ مانعی به این بزرگی در برابر موحدان نداشته‌ایم.

رییس‌جمهور تاکید کرد: به فضل الهی این مانع اصلی در برابر تحقق عدالت جهانی در حال فروریختن است. ظاهری باقی مانده است ولی فلسفه وجودی از بین رفته است. آن‌ها در بن‌بست اندیشه، نظر و عمل قرار گرفته‌اند. سروصدا زیاد می‌کنند، بمب و موشک زیاد دارند اما در سراشیبی سقوط قرار دارند و ان‌شالله به فضل الهی در آینده‌ای نزدیک این جرثومه فساد و مظهر مستکبران تاریخ مضمحل و راه برای نجات بشریت باز می‌شود. آن‌ها فریاد می‌زنند، قطعنامه می‌دهند، حرف‌های اضافه می‌دهند ولی این‌ها از موضع قدرت نیست از موضع ضعف است.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: امیدها در جامعه بشری در حال زنده شدن است، قلب‌ها به سرعت در حال آماده شدن است. عشق و عدالت به آرمان بشری تبدیل شده است و نفرت از شیاطین و مستکبران در اوج خودش است.

وی گفت: به خاطر ایستادگی و ایمان مومنان تحقق وعده الهی نزدیک است. انقلاب عظیمی در راه است و زود خواهد بود که سیل ملت‌ها حرکت می‌کند و بساط مستکبرین را در هم می‌پیچد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که " شناخت و تبعیت از انسان کامل مهمترین ماموریت انسان است" گفت: اگر قله‌های کمال و سعادت می‌خواهیم، اگر جامعه قرآنی می‌خواهیم، تنها راه آن تمسک به انسان کامل است.

کد خبر 111260

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز