همشهری آنلاین: همایش حافظان قرآن کریم با حضور رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌‌های قرآنی کشور، چهارم تیر 89 در یزد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهریان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه مهد قرآن استان یزد، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ضمن اعلام این خبر، افزود: در این مراسم 200 نفر از حافظان 10 جز به بالای قرآن کریم که در این موسسه آموزش دیده‌اند با اهدای جوایزی تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌‌های قرآنی کشور و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و فلاح‌زاده، استاندار یزد، حضور دارند، پژوهشکده و کتابخانه تخصصی این موسسه نیز افتتاح می‌شود.

این پژوهشگر قرآنی اضافه کرد: از تعداد 200 حافظی که در این مراسم تجلیل می‌شوند، 40 نفر از آن‌ها در طی دو سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند و بقیه از اواخر سال 86 به حفظ قرآن کریم اقدام کرده‌اند. موسسه مهد قرآن استان یزد از سال 74 تأسیس شده است و در سطح استان یزد 10 شعبه دارد.

حجت‌الاسلام مطهریان ضمن بیان این‌که این موسسه اولین موسسه قرآنی در سطح استان یزد است اشاره کرد: تاکنون حدود 3000 نفر از سطح استان در این موسسات دوره‌های آموزشی با محوریت قرآن کریم و اهل بیت(ع) را گذراندند. علاوه بر این تاکنون هشت دوره تربیت مربی قرآن کریم در این موسسه برگزار شده است که 2000 نفر در آن‌ها شرکت کردند.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن استان یزد، خاطرنشان کرد: طبق اعلام مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌‌های قرآنی کشور این موسسه برای اولین بار در سال جاری دوره‌های تدبر در قرآن کریم را برگزار می‌کند که در ابتدا شش نفر از سطح استان یزد برای شرکت در دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه تدبر که در قم و در تیرماه برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند. 

کد خبر 110347

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز