همشهری آنلاین: مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در شب نیمه ماه مبارک رمضان کرسی ملی تلاوت به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر احیای کرسی تلاوت قرآن، در قم برگزار می‌شود.

قرآن

حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌جواد عظیمی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن بیان این خبر در مورد برنامه‌های قرآنی ویژه ماه رمضان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان برگزاری بیش از یک‌صد کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن‌آموزی است.

وی افزود: برگزاری پنج محفل انس با قرآن کریم در 5 شهر استان نیز از دیگر برنامه‌ها است که با دعوت از قاریان استانی و کشوری در مساجد شهر برگزار می‌شود. همچنین در شب نیمه ماه مبارک رمضان کرسی ملی تلاوت پیرامون فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر احیای کرسی تلاوت است که در هر هفته در یک استان برگزار می‌شود که در قم نیز طی شب نیمه ماه رمضان برگزار می‌شود.

عظیمی تصریح کرد: برگزاری طرح پیام علوی شامل برگزیده‌ای از خطبه 31 نهج‌البلاغه است که در ماه رمضان برگزار می‌شود، 200 مسجد با مشارکت کانون فرهنگی مساجد این طرح را برگزار می‌شود. همچنین حداقل 2 هزار جلد قرآن در این ایام به مساجد و مراکز قرآنی اهدا می‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه سخنانش از برگزاری مسابقات قرائت، حفظ، مفاهیم و اذان ویژه نوجوانان با همکاری مجمع قاریان و حافظان قرآن‌ کریم خبر داد و تصریح کرد: همچنین مراسم اختتامیه و اهدای جوایز طرح نهضت قرآن‌آموزی هم برگزار می‌شود که در شش ماه اول سال جاری این طرح برگزار شد.

حجت‌الاسلام عظیمی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در سطح 1 و 2 ویژه ماه رمضان از دیگر برنامه‌های قرآنی است. همچنین در طول ماه رمضان مرکز مشاوره قرآنی بشری نسبت به مسائل و سؤالات قرآنی علاقه‌مندان پاسخگو خواهد بود که شماره تماس آن 7742636 است.

وی در پایان سخنانش گفت: چندی پیش دوره آموزشی ارتقای تلاوت قاریان با شرکت منتخبان استان‌ها در قم برگزار شد، همچنین برنامه‌های مختلفی برای نیمه دوم سال جاری در حال تدوین داریم که خبرهای آن متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 113498

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز