همشهری آنلاین: رئیس مؤسسه قرآنی تفسیر جوان خواستار توجه نهادها، مولفان و ناشران به مباحث میان‌رشته‌ای و تفسیر موضوعی در روز قرآن هجدهمین دوره هفته کتاب شد

قرآن

«محمد بیستونی»، قرآن‌پژوه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: جای روزی به نام قرآن در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که هجده دوره از برگزاری آن می‌گذرد، بسیار خالی بوده و باید زودتر از این‌ها این اتفاق رخ می‌داد.

وی با بیان این مطلب که این ارائه این پیشنهاد از سوی خبرگزاری ایکنا شایسته تقدیر است، گفت: اما باید توجه داشت صرف نام‌گذاری روزی به نام «قرآن» در هفته کتاب کارگشا نیست و تأثیرات چندانی را در بر نخواهد داشت.

بیستونی تصریح کرد: من پیشنهاد می‌کنم، برای ارتقای کیفیت برنامه‌های این روز با نگاه ویژه به مباحث تفسیر موضوعی، میان‌رشته‌ای و کاربردی قرآن کریم به تولید و انتشار آثار بپردازیم و تلاش کنیم این روز را به مانند سایر روزها و سایر فعالیت‌های قرآنی کشور تنها بر یک جنبه‌های خاص مانند قرائت و حفظ متمرکز نباشیم.

این مفسر قرآن کریم توجه و تمرکز جدی در عرصه چاپ و نشر آثار پژوهشی و آموزشی قرآنی را از دیگر ضرورت‌هایی دانست که باید در سایه‌ این روز به آن توجه شود، گفت: باید آثار ما با هدف توسعه تفسیر موضوعی و کاربردی و میان‌رشته‌ای قرآن جهت‌گیری داشته باشند، توجه به سایر جنبه‌های قرآن چه در بحث چاپ و نشر و چه در سایر فعالیت‌ها در مناسبت‌های دیگر مانند ماه مبارک رمضان نیز انجام می‌‌شود.

بیستونی در اشاره به لزوم همکاری موسسات و نهادهای فرهنگی و دینی و قرآنی در برنامه‌ریزی‌هایی که در سایه این روز در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور به ویژه در حوزه کتاب انجام می‌شود، گفت: لازم است با برگزاری نشست‌هایی موسسات قرآنی را برای اهمیت و ظرفیت‌هایی که این روز دارد، توجیه کرد. تا در این روز نهادها فرهنگی با ارائه کارهای خود که به آثار پژوهشی برتر و فاهر اندیشیده و تلاش کنیم با نگاه ویژه‌تری به حوزه تولید آثار بپردازیم.

بیستونی در پایان اظهار امیدواری کرد، روز قرآن در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از برنامه تشریفاتی و بی‌تأثیر بدور باشد.

کد خبر 113638
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز