جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

اغلب کودکان در کوچه و خیابان‌ها مجبورند دست در دست والدین یا در بهترین حالت با یکی‌دو‌متر فاصله از آنها حرکت کنند.

جاده ماشین

با وجود این تنها مکانی که کودکان و والدین آنها احساس امنیت می‌کنند و به کوچک‌ترها اجازه می‌دهند تا فضایی چندده‌متری را برای بازی و تجربه هیجانات کودکی داشته باشند، فضای داخل بوستان‌هاست حال آنکه در چند سال اخیر تاب‌سواری بزرگ‌ترها گُلی بود که به سبزه تردد موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها نیز آراسته شد.

ورود غیرمجاز موتورسیکلت‌ها به بوستان‌های شهر با وجود اینکه به اندازه کافی جدی گرفته نمی‌شود اما برای والدینی که فرزند نوپایی دارند کم از ورود یک هیولا به بوستان ندارد و ترسی که در چهره‌شان می‌توان دید این موضوع را ثابت می‌کند. به‌هر حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید کار به‌جایی رسیده است که موتورسیکلت که سهل است گاهی خودروها نیز در این محدوده از شهر تردد می‌کنند.

از راهرو تا هواکش مجتمع

اگر به ناگاه بوی غذایی که در طبقه همکف ساختمان پخته می‌شود مشام شمایی را که به‌اصطلاح، در پنت‌هاوس(بالاترین طبقه) ساختمان زندگی می‌کنید آزار داد، مطمئن باشید که همسایه راهرو را با هواکش ساختمان اشتباه گرفته‌است. متاسفانه برخی ساکنان مجتمع‌های مسکونی با باز گذاشتن درهای منتهی به پشت‌بام، از حالت مکندگی هوای راهرو و از درهای ورودی واحد خود به‌عنوان هودی قوی استفاده می‌کنند؛ در نتیجه بویی گاه نامطبوع مشام ساکنان تمام واحدهای ساختمان و حتی بالاترین طبقات را می‌آزارد.

سطل‌های همه‌فن‌حریف

از وقتی سطل‌های مکانیزه زباله در جای‌جای شهر نصب شده‌اند، عده‌ای تصور کرده‌اند با یک موجود هوشمند، جادویی، خودکار و خلاصه همه‌فن حریف طرف هستند چراکه فکر می‌کنند آنها به‌طور هوشمند اجسام قابل بازیافت (مثل کاغذ) را از سایر زباله‌ها جدا می‌کنند و با جادو هرچه در آنها ریخته می‌شود را ریز یا غیب می‌کنند، به‌صورت خودکار اگر زباله‌ای در کنارشان ریخته شود خودشان بر‌می‌دارند و همه‌فن حریف هستند چون در چند نوبت از روز زباله‌ها را به محل جمع‌آوری زباله‌ها انتقال می‌دهند و همیشه و هر زمان می‌توان در آن زباله و نخاله و ... ریخت.

به‌طور نمونه تصور این عده تا جایی پیش می‌رود که نخاله‌های ساخت‌وساز یا بازسازی مجتمع‌ خود را به کنار این سطل‌ها انتقال می‌دهند. این در صورتی است که از نام این سطل‌های مکانیزه زباله معلوم می‌شود که آنها برای چه‌‌کاری نصب شده‌اند و نه برای جمع‌آوری نخاله.

آینه بغل

یکی از مواردی که هنگام تعلیمات رانندگی به استفاده از آن تاکید می‌شود، آینه‌های بغل خودور است. اما بعضی از رانندگان می‌گویند به استفاده از آینه بغل‌ها - به‌خصوص آینه بغل سمت راست- عادت ندارند. گهگاه مانند آنچه در تصویر می‌بینید یا این آینه‌ها از سلامت کافی برخوردار نیستند یا اصلا آینه‌ای در کار نیست که راننده بخواهد از آن بهره ببرد.

این در حالی است که وجود و البته استفاده بجا از این آینه‌ها می‌تواند باعث شود تا راننده بهترین موقعیت برای فرمان گرفتن به چپ یا راست را متوجه شود. شاید در پاره‌ای از موارد انحراف ناگهانی بعضی از راننده‌ها برای رفتن به خروجی و ورودی بزرگراه‌ها به دلیل ‌استفاده نکردن از همین آینه‌های به‌ظاهر کوچک باشد. بنابراین بهتر است راننده‌ها همیشه به‌جای عادت به رانندگی بی‌نظم مانند خیلی‌ها، به استفاده درست از وسایلی که در خودرو تعبیه شده است عادت کنند.

کد خبر 113249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز