جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: طارق عزیز، وزیر خارجه صدام در نخستین مصاحبه خود بعد از دستگیری و تغییر رژیم در این کشور با بیان اینکه آمریکا در حال ترک عراق و رها کردن این کشور برای نابودی است، گفت: اوباما یک ریاکار است.

صدام

به گزارش ایسنا، طارق عزیز، وزیر خارجه سابق عراق در دوران حکومت صدام در مصاحبه با روزنامه گاردین خاطرنشان ساخت که وی امیدوار بوده باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به تصحیح اشتباهات جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا بپردازد.

 وی اظهار داشت: من فکر می‌کردم او به تصحیح اشتباهات بوش خواهد پرداخت، اما اوباما یک انسان ریاکار است و پس از ترک عراق این کشور را در اختیار گرگ‌ها قرار می‌دهد.

 طارق عزیز در مصاحبه خود خروج نیروهای آمریکایی از عراق را محکوم کرد و اظهار داشت: آمریکا و انگلیس باید پیش از خروج از این کشور اطمینان حاصل کنند که عراق بر روی پاهای خود ایستاده است.

 وی افزود: ما همگی قربانیان آمریکا و انگلیس هستیم. آنها به طرق مختلفی کشور ما را کشته‌اند زمانی که شما مرتکب یک اشتباه می‌شوید باید آن را تصحیح کنید و نه این که عراق را به سمت نابودی رها نمایید.

 چندین ماه پیش طارق عزیز توسط مقامات آمریکایی به مقامات عراقی تحویل داده شد.

 وی هم‌چنان صدام، رئیس سابق خود را متهم نکرد و افزود: اگر من نسبت به گذشته ابراز تاسف کنم مردم مرا به عنوان یک فرصت طلب در نظر خواهند گرفت. تنها زمانی که آزاد شوم حقیقت را خواهم نوشت.

 عزیز هم چنین اظهار داشت: صدام ترجیح می‌داد از سیاست ابهام در خصوص وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق استفاده کند. صدام مرد مغروری بود. می‌خواست از شرافت عراق دفاع کند. باید نشان می‌داد که نه ضعیف است و نه اشتباه می‌کند.

 پرونده قضایی عزیز که در آن وی متهم به شرکت در کمپین ترور اعضای حزب الدعوه عراق است، جریان دارد.  نوری المالکی، نخست وزیر عراق یکی از اعضای این حزب می‌باشد.

 طارق عزیز تاکنون دچار چندین حمله مغزی شده و ماه گذشته در حالی که از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نبود در جلسه دادگاه حاضر شد. 

کد خبر 113200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز