گروه اقتصادی: اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی با اعلام متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به 24 آذرماه، از رشد 5 درصدی قیمت تخم‌مرغ در این هفته نسبت به هفته قبل و رشد 23 درصدی آن نسبت به هفته مشابه ماه قبل خبر داد.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، قیمت میوه‌های تازه در هفته منتهی به 24 آذرماه نسبت به هفته قبل 2/9 درصد و نسبت به ماه قبل 7/27 درصد افزایش یافته و قیمت سبزی‌های تازه نیز به ترتیب 7/3 و 5/37 درصد افزایش یافته است. قیمت روغن نباتی نسبت به ماه قبل 5/11 درصد رشد و قیمت گوشت قرمز و چای نیز حدود 2 درصد رشد یافته‌اند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در هفته مورد گزارش قیمت کره پاستوریزه اندکی پایین آمد و بهای سایر اقلام گروه لبنیات نسبت به هفته قبل ثابت بود؛ قیمت تخم مرغ افزایش داشت و شانه‌ای ‌١٧ هزار الی ‌٢٥ هزار ریال فروش می‌رفت و بهای انواع برنج پایین آمد.

در گروه حبوب قیمت لوبیاچیتی افزایش اما بهای لوبیا چشم‌بلبلی کاهش یافت و قیمت سایر اقلام نوسان جزئی نشان داد. خواربارفروشی‌های  مستقر در میادین زیر نظر شهرداری اقلام حبوب را حدوداً کیلویی‌١٢٤٠ تا ‌٤٤١٠ ریال پایین‌تر از بهای انواع مشابه در فروشگاه‌های سطح شهر می‌فروختند.

در هفته مورد بررسی اقلام میوه و سبزی تازه را که به‌جز گوجه‌فرنگی کیفیت نسبتاً مناسبی داشت به نرخ‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران دراین میادین می‌فروختند.

در این هفته، بهای انواع گوشت قرمز تغییر مهمی‌ نداشت. قیمت گوشت مرغ پایین آمد. در هفته مورد گزارش بهای قند ثابت بود و قیمت شکر کاهش ولی بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی افزایش نشان داد.

کد خبر 11134

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز